Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.



În urma centralizării datelor de către graphs.ro:În luna decembrie, 39 dintre pacienţii internaţi în Harghita au susţinut că li s-au cerut bani sau alte tipuri de recompensaţii de către personalul medical | Informația Harghitei - jurnal independent
marți , 11 februarie 2025
Home » Sănătate »
În urma centralizării datelor de către graphs.ro:
În luna decembrie, 39 dintre pacienţii internaţi în Harghita au susţinut că li s-au cerut bani sau alte tipuri de recompensaţii de către personalul medical
<h5><i>În urma centralizării datelor de către graphs.ro:</i></h5>În luna decembrie, 39 dintre pacienţii internaţi în Harghita au susţinut că li s-au cerut bani sau alte tipuri de recompensaţii de către personalul medical

În urma centralizării datelor de către graphs.ro:
În luna decembrie, 39 dintre pacienţii internaţi în Harghita au susţinut că li s-au cerut bani sau alte tipuri de recompensaţii de către personalul medical

  • În acelaşi timp, o mare majoritate se declară mulţumiţi de către serviciile primite

Lunar, platforma Graphs.ro publică o hartă a şpăgii în spitalele din ţară, realizată pe baza unor chestionare. La întrebarea „Dacă vi s-au solicitat bani sau alte tipuri de recompensaţii de către personalul medical, doriţi să sesizaţi acest fapt?”, la nivelul ţării, 1.580 de persoane au răspuns cu DA, ceea ce reprezintă un procent de 4,21%.

Potrivit aplicaţiei, datele publice au fost colectate prin intermediul Mecanismului de feedback al pacientului de către Ministerul Sănătăţii, afişate pe data.gov.ro şi procesate de Graphs.ro.

„În frunte, cu cea mai mică şpagă, avem judeţul Cluj cu 2,39%, urmat de Satu Mare (3,31%), Timiş (3,36%), Iaşi (3,38%) şi Bihor (3,44%).

Cel mai rău stau judeţele Călăraşi cu 11,61%, Harghita (10,32%), Olt (8,81%), Ialomiţa (8,74%) şi Covasna cu 8,56%”, se preciza pe pagina de Facebook a Graphs.ro.

Analizând răspunsurile din judeţul nostru, potrivit Graphs.ro, în luna decembrie au fost primite 378 de răspunsuri, din care la 39 s-a răspuns cu DA şi la 339 cu NU.

Pe spitale, situaţia este următoarea:

  • Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea-Ciuc: 15 răspunsuri cu DA (8,47%), după ce în octombrie au fost primite 24 de astfel de răspunsuri, iar în noiembrie 16;
  • Spitalul municipal Topliţa: 3 răspunsuri cu DA (6,82%), după ce în lunile iunie şi septembrie nu se primise niciun răspuns afirmativ;
  • Spitalul municipal Gheorgheni: 7 răspunsuri cu DA (11,29%), după ce în octombrie au fost primite 10 asemenea răspunsuri, iar în noiembrie 4;
  • Spitalul municipal Odorheiu Secuiesc: 14 răspunsuri cu DA (15,91%), după ce în septembrie au fost 16 răspunsuri, iar în noiembrie 10.

Aceeaşi platformă prezintă şi datele unui chestionar privind satisfacerea pacienţilor. La întrebarea „Sunteţi mulţumit de serviciile medicale oferite de spital?”, din 390 de răspunsuri, 55,38% dintre pacienţii harghiteni s-au arătat foarte mulţumiţi, iar 26,15% mulţumiţi.

  • Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea-Ciuc: foarte mulţumiţi – 55,43%; mulţumiţi – 25,54%; nemulţumiţi – 3,26%; foarte nemulţumiţi – 15,76%.
  • Spitalul municipal Topliţa: foarte mulţumiţi – 47,73%; mulţumiţi – 29,55%; nemulţumiţi – 2,27%; foarte nemulţumiţi – 20,45%.
  • Spitalul municipal Gheorgheni: foarte mulţumiţi – 57,14%; mulţumiţi – 28,57%; nemulţumiţi – 3,17%; foarte nemulţumiţi – 11,11%.
  • Spitalul municipal Odorheiu Secuiesc: foarte mulţumiţi – 56,52%; mulţumiţi – 23,91%; nemulţumiţi – 7,61%; foarte nemulţumiţi – 11,96%.

Iar cifre asemănătoare sunt şi pentru întrebarea „Sunteţi mulţumit de activitatea şi implicarea personalului medical?”, 57,99% arătându-se foarte mulţumiţi (din 388 de răspunsuri primite) şi doar 13,66% foarte nemulţumiţi.

  • Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea-Ciuc: foarte mulţumiţi – 59,89%; mulţumiţi – 22,53%; nemulţumiţi – 3,3%; foarte nemulţumiţi – 14,29%.
  • Spitalul municipal Topliţa: foarte mulţumiţi – 54,55%; mulţumiţi – 22,73%; nemulţumiţi – 4,55%; foarte nemulţumiţi – 18,18%.
  • Spitalul municipal Gheorgheni: foarte mulţumiţi – 55,56%; mulţumiţi – 26,98%; nemulţumiţi – 4,76%; foarte nemulţumiţi – 12,7%.
  • Spitalul municipal Odorheiu Secuiesc: foarte mulţumiţi – 56,52%; mulţumiţi – 26,09%; nemulţumiţi – 5,43%; foarte nemulţumiţi – 11,96%. (L.C.)

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.