Compania R-DVS Engineering își deschide porţile la Bălan, aducând speranţă şi locuri de muncă în comunitatea locală

Un nou capitol s-a deschis joi pentru oraşul Bălan, odată cu inaugurarea oficială a R-DVS Engineering. Cei care au pus bazele acestei companii, Mihai Roşaţă şi Denis Hadarag, au prezentat publicului şi presei activitatea firmei şi planurile ambiţioase pentru viitor. Evenimentul a avut o participare extinsă, incluzând reprezentanţi ai administraţiei publice locale, ai bisericilor din oraş, antreprenori activi din comunitate, dar şi parteneri veniţi din Marea Britanie.
În prima parte a evenimentului, a fost prezentată motivaţia alegerii fostului oraş minier ca locaţie de producţie, urmată de o prezentare a modului de lucru din cadrul halei şi a terenului pe care se va construi o nouă unitate de producţie.
R-DVS Engineering, cu rădăcini într-un start-up din Marea Britanie, este o companie specializată în producţia şi furnizarea de cablaje electrice pentru industria auto. Compania oferă soluţii complete şi personalizate, acoperind întregul proces de la concept şi proiectare până la producţie şi suport logistic. Adresându-se în principal firmelor din sectorul vehiculelor pentru transport public, inclusiv producătorilor de autobuze şi autocare, R-DVS oferă şi servicii de asamblare şi recondiţionare, punând accent pe precizie, inovaţie şi suport constant pentru clienţi.
În cadrul evenimentului de deschidere, Mihai Roşaţă a explicat că proiectul a pornit din dorinţa lor de a-şi construi un viitor acasă.
„Noi am pornit acest proiect din dorinţa de a ne face un rost acasă. Cu ocazia asta, Denis a putut să se întoarcă, să nu mai depindă doar de business-urile din Anglia şi Germania şi să locuim cu familiile noastre din nou în Bălan. Eu m-am întors de 5-6 ani şi tocmai legătura asta dintre noi, şi de prietenie, şi ca vecini, şi ca antreprenori, a dus la acest parteneriat. Ceea ce vrem să facem aici este să dăm din nou puţină viaţă oraşului”, a declarat acesta.
Unul dintre obiectivele principale ale R-DVS Engineering este de a revitaliza oraşul Bălan. Mihai Roşaţă a recunoscut că planurile lor pot părea grandioase, dar acesta este scopul lor. Compania a primit un sprijin semnificativ şi entuziasm din partea autorităţilor locale, a şcolilor şi a comunităţii, dovadă fiind cele 50-60 de CV-uri primite deja, fără o campanie formală de recrutare.
Denis Hadarag a adăugat o perspectivă valoroasă, bazată pe experienţa sa internaţională. În activitatea sa din străinătate, a lucrat cu 35 de persoane aduse din Bălan, care s-au dovedit a fi angajaţi excepţionali. Această experienţă a contrazis percepţia comună privind lipsa forţei de muncă calificate în comunităţile mici. El a subliniat că, deşi antreprenorii nu investesc adesea în oraşe miniere, fiind originari de aici, ei au găsit motivaţia de a încerca şi observă rezultate pozitive, toţi cei care se alătură echipei fiind impresionaţi.
De asemenea, Mihai Roşaţă a punctat tendinţa actuală de reîntoarcere a celor care au lucrat în străinătate, inclusiv el şi Denis, dar şi a altor prieteni care iniţiază afaceri locale sau chiar vin din oraşe mari. Scopul lor este ca, după consolidarea afacerii, să poată oferi oportunităţi comunităţii.
În ceea ce priveşte investiţiile, Denis Hadarag a detaliat achiziţionarea de utilaje în valoare de 300.000 de euro şi construcţia unei hale moderne, care va depăşi 400.000 de euro, incluzând utilităţile interioare. În prezent, compania are 2 angajaţi, intenţionând să angajeze încă 7 în următoarea lună şi speră să ajungă la 30 de angajaţi până la sfârşitul anului.
Construcţia noii hale, situată pe terenul fostei flotaţii miniere, un loc cu o semnificaţie istorică pentru comunitate, va dura aproximativ cinci luni. Structura metalică şi exteriorul vor fi finalizate în jurul datei de 16 iulie şi se speră ca întreaga construcţie să fie gata înainte de iarnă.

„Locul pe care l-am deschis astăzi în clădirea asta o să rămână centrul de cercetare şi de proiectare, iar dincolo o să fie strict producţie. Procesul de la transformarea din fir în cablaj necesită foarte mult timp pentru a realiza un prototip, de a pune în paşii de asamblare, subansamblare, pe poziţii, să poţi da unui operator task-uri clare şi concrete. Deci, aici o să fie cercetarea, o să fie făcute toate formele, desenele tehnice, unul la unul cu cablajul, care se pune ulterior pe bordul de asamblare şi se dau paşii de asamblare a cablului”, a explicat Denis Hadarag.
Compania utilizează un sistem semiautomatizat, utilajele realizând o mare parte din proces, fiind programate pe baza cercetării şi dezvoltării realizate în cadrul firmei.
Mihai Roşaţă a precizat că principalii clienţi, actuali, sunt constructorii de autobuze, aceasta fiind nişa de pornire. Cu toate acestea, compania explorează şi oportunităţi de diversificare, având discuţii cu producători importanţi de vehicule electrice. În prezent, R-DVS este furnizor autorizat pentru un constructor de autobuze din Anglia.
Denis Hadarag a explicat că produsul principal este „Low Voltage Harness”, cablaje utilizate la tensiune mică pentru o gamă variată de vehicule, de la remorci şi maşini până la tractoare, autocare şi autoutilitare. Datorită capacităţii de producţie mai reduse comparativ cu marii jucători din piaţă, R-DVS s-a nişat pe segmentul de aftermarket şi after-sale, adresându-se producătorilor cu volume mai mici, cărora le pot oferi flexibilitate şi adaptabilitate.
Deschiderea R-DVS Engineering la Bălan reprezintă un semnal pozitiv pentru comunitate, aducând nu doar investiţii şi know-how, ci şi speranţa creării de noi locuri de muncă şi a revitalizării economice a zonei.
EMILIA ŞERDEAN