Autostrada Unirii: A fost emis ordinul de începere pentru lotul 2A Ditrău – Grinţieş

Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a emis, luni, ordinul de începere pentru contractul lotului 2A Ditrău – Grinţieş al Autostrăzii „Unirii” – A8 şi a stabilit ca dată de începere 30 iunie, termen de la care se calculează durata contractuală de 54 de luni.
,,Am emis, astăzi (n.n. – luni), ordinul pentru începerea proiectării celui mai lung lot al Autostrăzii Unirii – A8. Asocierea este în faţa unei provocări tehnice, lotul 2A Ditrău – Grinţieş fiind unul dintre cele mai dificile loturi de autostradă din România.
Conform contractului, punerea la dispoziţie a amplasamentului se va face în termen de maximum 14 luni de la data începerii activităţii de proiectare (fie integral, fie separat pentru fiecare sector de lucrări în parte). După ce constructorul efectuează identificarea în teren şi prezintă soluţiile tehnice pe care doreşte să le pună în operă, inclusiv posibile modificări faţă de cele din Studiul de Fezabilitate vom fi în măsură să analizăm eventuale devieri de la coridorul de expropriere identificat şi vom înainta proiectul de Hotărâre de Guvern pentru exproprieri suplimentare”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, citat într-un comunicat de presă.
Conform sursei citate, proiectul este de o complexitate tehnică ridicată, pentru că include lucrări majore de artă (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) şi volume considerabile de lucrări de excavare şi consolidări. Lungimea totală a tunelurilor şi a viaductelor (21 km) reprezintă 57% din lungimea întregului lot. Vor fi 19 tuneluri şi 63 de poduri şi viaducte.
Pe traseul lotului 2A este prevăzut un nod rutier la Ditrău (conexiune cu DN 12 în jud. Harghita), iar la Est, în judeţul Neamţ, conexiune cu Lotul 2B Grinţieş – Pipirig, o descărcare provizorie pentru a asigura funcţionarea independentă a acestui lot.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2A Ditrău – Grinţieş a fost atribuit Asocierii SA&PE CONSTRUCT (LIDER) – TEHNOSTRADE SRL – EURO ASFALT D.O.O-SPEDITION UMB, valoarea ofertei fiind de 6,14 miliarde lei (aproximativ 1,2 miliarde euro) fără TVA. Finanţarea lucrărilor este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 şi de la Bugetul de Stat.
Lotul 2A are o lungime totală de 37,9 kilometri.