Amenzi în valoare de 50.000 de lei, aplicate de comisarii pentru protecţia consumatorului unui hotel din Băile Tuşnad
- Pentru 30 de camere clasificate la 2 stele s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficienţelor
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Harghita a aplicat patru amenzi contravenţionale, în valoare totală de 50.000 lei, unui „mare Hotel Restaurant” clasificat la 3 stele din staţiunea Băile Tuşnad. Comisarii pentru protecţia consumatorului au efectuat o acţiune de control la respectivul hotel miercuri, după ce la CJPC Harghita au fost înregistrate trei reclamaţii cu privire la serviciile oferite de această unitate turistică.
CJPC Harghita a informat, printr-un comunicat, că în urma verificărilor „au fost constatate abateri grave de la prevederile legale în vigoare”, în urma cărora, pe lângă amenzi, a fost dispusă oprirea definită de la comercializare a 7 kg de produse alimentare neconforme, precum şi oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 30 de camere clasificate de 2 stele.
Neregulile constate în timpul acţiunii de control au fost:
– folosirea, în prepararea mâncărurilor, a unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită (un kilogram de sosuri);
– în blocul alimentar au fost găsite produse depozitate în agregate care nu prezentau elemente de identificare, astfel neputându-se stabili trasabilitatea acestora (cinci kg carne de porc);
– lipsa verificării metrologice la cântar, a indicării valorilor nutriţionale şi a aditivilor în meniul de comandă, a informării consumatorului cu privire la faptul că produsele provin din produse congelate (papanaşi);
– nerespectarea temperaturii de depozitare a produselor alimentare;
– utilizarea unor produse alimentare congelate fără etichete cu elemente de identificare, neputând fi stabilită trasabilitatea produselor şi implicit data durabilităţii minimale;
– în holul de acces de la etajul 1 nu este montată balustradă, existând pericolul de accidentare.
De asemenea, au fost verificate aleatoriu camere clasificate la 2 stele şi s-a constatat că acestea nu respectă condiţiile minime pentru cazarea consumatorilor, fiind identificate aşternuturi arse, rupte, pereţi nezugrăviţi, pereţi crăpaţi, lipsa mesajului pro natura.
„Reamintim consumatorilor că «pentru corecta informare a consumatorilor şi pentru a le da acestora posibilitatea să afle informaţii referitoare la modul în care pot face sesizări ori reclamaţii cu privire la produse şi/sau serviciile ce le sunt puse la dispoziţie, operatorii economici au obligaţia să afişeze numărul de telefon denumit TELEFONUL CONSUMATORILOR – 0219/551, adresa şi numerele de telefon/fax ale comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor, în a căror rază teritorială se află operatorul economic, precum şi adresa site-ului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor: www.anpc.ro”, se mai arată în comunicatul semnat de comisarul şef adjunct al CJPC Harghita, Laurenţiu Moldovan.
Precizăm că în comunicat nu se specifică numele unităţii turistice. (Şt.P.)
