Acţiunile de control ale CAS Harghita au rămas în actualitate
După cum vă spuneam acum câteva zile, Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Harghita avea pe rol un control tematic care viza verificarea dispoziţiilor legale referitoare la cardul naţional de asigurări sociale de sănătate şi acordarea serviciilor medicale, medicamentelor, dispozitivelor medicale şi îngrijirilor la domiciliu a asiguraţilor din sistemul public de asigurări de sănătate.
Potrivit informaţiilor ce ne-au fost furnizate de către ec. Miklós M. Melinda şi ec. Tiberiu Jurian din cadrul Compartimentului de Control, au fost efectuate 20 de acţiuni de control operativ, 7 dintre ele fiind demarate în urma sesizărilor primite din partea asiguraţilor.
De precizat că, în cursul lunii trecute, când aceste controale s-au aflat pe rol, s-au făcut verificări la 11 medici de familie, 5 farmacii, 2 medici din ambulatoriul de specialitate clinic şi 2 furnizori de servicii paraclinice. Ce s-a găsit? Iată rezultatul: 5 medici de familie au refuzat acordarea serviciilor medicale unui asigurat care nu a putut prezenta cardul de sănătate, iar la unul dintre furnizori nu funcţiona cititorul de carduri, idee în care „au fost dispuse măsuri pentru remedierea iregularităţilor comise”.
Cu sublinierea că acţiunile de control au rămas în actualitate, mai reţin aici, dintr-un comunicat de presă al CNAS, că, citez, „utilizarea cardului naţional de sănătate nu a fost amânată” şi că perioada de tranziţie privind acordarea serviciilor medicale persoanelor care nu au intrat încă în posesia cardului din diferite motive sau nu-l pot prezenta „se va încheia în jurul datei de 1 august a.c.”.
Nu pot încheia însă aceste rânduri fără a reaminti asiguraţilor şi furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale din judeţ că vom reflecta cu fidelitate în paginile jurnalului nostru şi opiniilor lor legate de acest subiect, dacă acest lucru este dorit.
ŞTEFANA DRĂGHICI