Comisarii pentru protecţia consumatorilor au oprit temporar funcţionarea a 3 gări CFR din Harghita
- Au fost aplicate amenzi în valoare de 117.000 lei
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a derulat, în toată ţara, în primele 4 luni ale acestui an, o campanie de verificare a modului cum este respectată legislaţia în domeniu, în ceea ce priveşte serviciile oferite consumatorilor la desfăşurarea activităţii în transportul feroviar.
În cadrul acestei campanii, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Harghita a controlat 8 staţii CFR de pe raza judeţului, constatându-se abateri la fiecare dintre acestea.
Pentru neregulile întâlnite, comisarii CJPC Harghita au aplicat 15 amenzi contravenţionale în valoare de 117.000 lei şi 5 avertismente. De asemenea, comisarii pentru protecţia consumatorilor harghiteni au dispus oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor în cazul a 3 gări CFR situate în localităţile Odorheiu Secuiesc, Mădăraş şi Lunca de Jos.
Potrivit unui comunicat de presă remis de CJPC Harghita, principalele nereguli constatate în timpul controalelor au fost: lipsa condiţiilor normale de igienă în unele grupuri sanitare (existenţa unor instalaţii sanitare nefuncţionale în toalete); folosirea unor săli de aşteptare neigienizate, nerenovate (cu scaune rupte, pereţi cu infiltraţii de apă, igrasie, lipsa corpurilor de iluminat); lipsa autorizaţiei valide emise de AFER; lipsa surselor de încălzire în sălile de aşteptare.
Conform sursei citate, „CJPC Harghita va repeta controlul la operatorii economici opriţi de la funcţionare pentru verificarea măsurilor dispuse, aceştia urmând să îşi reia activitatea în locaţiile respective după ce remedierea deficienţelor va fi confirmată de echipele de comisari”.
„În încheiere, aducem la cunoştinţa consumatorilor şi operatorilor economici, deopotrivă, că, începând cu data de 21 ianuarie 2015, a intrat în vigoare Ordinul nr. 594/2014 al Preşedintelui ANPC, care prevede faptul că «Pentru corecta informare a consumatorilor şi pentru a le da acestora posibilitatea să afle informaţii referitoare la modul în care pot face sesizări ori reclamaţii cu privire la produsele şi/sau serviciile ce le sunt puse la dispoziţie, operatorii economici au obligaţia să afişeze numărul de telefon denumit TELEFONUL CONSUMATORILOR – 0219551, adresa şi numerele de telefon/fax ale comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor, în a căror rază teritorială se află operatorul economic, precum şi adresa site-ului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor: www.anpc.ro»”, se mai arată în comunicatul de presă semnat de Laurenţiu Moldovan, comisar şef adjunct al CJPC Harghita. (Şt.P.)