Amenzi de peste două milioane de lei aplicate de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Harghita în prima jumătate a anului

0

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Harghita a prezentat, în cadrul Colegiului Prefectural, raportul de activitate pentru prima jumătate a anului 2025. Datele, prezentate de consilierul juridic Pantea Florin, reflectă o activitate intensă, orientată spre realizarea obiectivelor şi strategiei naţionale de protecţie a consumatorilor.

În perioada ianuarie – iunie, instituţia a efectuat peste 300 de acţiuni de control, în urma cărora au fost aplicate un număr de 249 de amenzi, cu o valoare totală de 2.066.500 de lei, alături de aproape 200 de avertismente scrise.

Din valoarea totală a sancţiunilor, suma efectiv încasată în prima jumătate a anului s-a ridicat la 307.000 de lei, fiind înregistrate şi cinci procese-verbale contestate. În total, au fost întocmite 232 procese-verbale de constatare a contravenţiilor, la care se adaugă 68 de procese-verbale de constatare simple şi şase procese-verbale de prelevare de probe.

Activitatea de verificare a inclus 16 acţiuni tematice naţionale, dispuse de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), care au vizat în principal produse alimentare şi produse nealimentare, precum şi prestări de servicii. S-a verificat etichetarea produselor lactate, siguranţa jucăriilor, comercializarea produselor de morărit şi panificaţie, controlul suplimentelor alimentare, al cosmeticelor şi al articolelor de încălţăminte.

Pe lângă acestea, Comisariatul a derulat şase tematici proprii, axate pe zone de interes local: alimentaţia publică, cazare, saloane de înfrumuseţare, fast-food-uri şi pieţe agroalimentare. De asemenea, au fost continuate patru tematici permanente privind piaţa imobiliară, comerţul online cu produse alimentare, sectorul financiar nebancar şi produsele de panificaţie.

CJPC Harghita a desfăşurat şi 82 de acţiuni de control în colaborare cu alte instituţii de reglementare, precum Poliţia, Direcţia Sanitar-Veterinară, Direcţia de Sănătate Publică şi Direcţia Generală a Vămilor, vizând inclusiv unităţi economice din mediul rural.

În aceeaşi perioadă, instituţia a înregistrat un total de 402 reclamaţii din partea consumatorilor, număr aflat în creştere faţă de anul precedent. Dintre acestea, 206 au fost soluţionate pe cale amiabilă, 73 au fost considerate întemeiate, iar 47 neîntemeiate, restul fiind redirecţionate, clasate sau retrase. Cele mai frecvente nemulţumiri raportate au vizat calitatea produselor şi serviciilor, precum şi lipsa unei informări corecte, în special la etichetare.

Pe lângă activitatea de control, instituţia a derulat 142 de acţiuni de consiliere pentru operatorii economici şi 28 de controale voluntare la solicitarea acestora, având un rol preventiv în conformarea la legislaţie.

Activitatea a fost intensificată odată cu sezonul estival, controalele fiind extinse în domeniul turismului, alimentaţiei publice şi comerţului sezonier. Au fost verificate hoteluri, pensiuni, restaurante, unităţi de agrement şi comercianţi de produse de plajă, îngheţată, băuturi răcoritoare şi produse cosmetice de protecţie solară, dar şi pachetele de servicii turistice.

Instituţia a subliniat că întreaga activitate s-a desfăşurat cu un număr redus de personal, un comisar cu atribuţii de control, sprijinit de comisarul-şef adjunct. (E.Ş.)

Comentarii:

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.