SCOALA POSTLICEALA FEG EDUCATION MIERCUREA-CIUC

CAS Harghita atrage atenţia asupra necesităţii depunerii documentelor -

CAS Harghita atrage atenţia asupra necesităţii depunerii documentelor

0
  • În decurs de o lună, mai puţin de o mie de persoane au primit calitatea de asigurat

Se cunoaşte faptul că unele măsuri fiscale adoptate în această vară au avut un impact şi asupra sistemului de asigurări sociale de sănătate. Astfel, începând cu data de 1 august a fost eliminată calitatea de coasigurat în forma ştiută. Legislaţia anterioară prevedea că soţul, soţia sau părinţii fără venituri proprii puteau beneficia de asigurare în sistemul public de sănătate prin contribuţiile plătite de un membru al familiei.

De la 1 august, conform noilor reglementări, aceste persoane nu vor mai avea acces automat la serviciile medicale de stat.

Potrivit unui comunicat emis de Casa de Asigurări de Sănătate Harghita, o persoană care a fost coasigurată, pentru a-şi menţine statutul de asigurată, trebuie să urmeze câţiva paşi:

– să se înregistreze individual la ANAF;

– să depună Declaraţia unică (Formularul 212);

– să plătească o contribuţie anuală la sănătate (CASS) care este de aproximativ 2.430 (10% din 6 salarii minime brute pe economie); aceasta se poate achita în două tranşe.

CAS Harghita precizează că persoanele care au depus Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale pot transmite documentul (declaraţia unică, recipisa) şi la adresele de e-mail office@cashr.ro sau relpub@cashr.ro.

A fost şi o perioadă de tranziţie, pentru a permite acestor persoane să urmeze procedura de a deveni asigurate. Ec. Duda Tihamer Attila, directorul CAS Harghita, precizează că până la sfârşitul săptămânii mai puţin de o mie de persoane au urmat această procedură, astfel că la nivelul judeţului nostru mai aveau calitatea de coasigurat 9.669 de persoane (din 10.405).

De asemenea, la nivel naţional, s-a luat decizia prelungirii perioadei de tranziţie pentru persoanele care au avut statut de coasigurate, putând, în continuare, să depună actele amintite mai sus. În acest sens, începând de ieri, CAS Harghita şi-a extins programul de lucru pentru primirea documentelor în vederea validării calităţii de asigurat: în fiecare zi, de luni până vineri, între 08:00 şi 20:00.

Bineînţeles, rămâne şi varianta trimiterii lor prin intermediul acelor adrese de e-mail amintite anterior, cu adăugarea faptului că trebuie precizată modalitatea prin care se doreşte primirea adeverinţei de asigurat (prin e-mail sau prin poştă). (L.C.)

Comentarii:

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.