Viceprimarul municipiului Miercurea-Ciuc a recunoscut că la casa părinților lui s-au făcut renovări de peste 200.000 de lei | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 2 decembrie 2021
Home » Societate » Viceprimarul municipiului Miercurea-Ciuc a recunoscut că la casa părinților lui s-au făcut renovări de peste 200.000 de lei
Viceprimarul municipiului Miercurea-Ciuc a recunoscut că la casa părinților lui s-au făcut renovări de peste 200.000 de lei

Viceprimarul municipiului Miercurea-Ciuc a recunoscut că la casa părinților lui s-au făcut renovări de peste 200.000 de lei

Antal Attila, viceprimarul municipiului Miercurea-Ciuc, a ținut joi, 30 aprilie, o conferință de presă în care a dorit să clarifice anumite informații apărute în presa centrală și locală privind descinderea procurorilor DNA la primărie. De asemenea, acesta a precizat că, dacă primarul și viceprimarul reținuți miercuri vor primi mandate de arestare preventivă (sentința se va anunța astăzi, 30 aprilie), atunci este pregătit să preia o parte din prerogativele celor doi.

Antal Attila spunea că acuzele la adresa conducerii Primăriei Miercurea-Ciuc apărute în presa locală și centrală și pe care le consideră defăimătoare, chiar dacă într-o zi ar putea fi capete de acuzare, ele nu sunt cuprinse în nici un comunicat emis de DNA și nici în materialul de lucru al instituției.

„Nu vreau să evit nici știrea care a apărut legată de mine. Adevărul este că am fost președintele Comisiei de evaluare a ofertelor pentru lucrarea la Liceele Segito Maria și Marton Aron”, spunea Antal Attila.

„Știrea – continua acesta – nu se referă la faptul că am cooptat experți externi pentru evaluarea ofertelor. Știrea nu se referă la faptul că la licitație a fost un singur candidat în faza finală, deci nu se putea vorbi de favorizarea unui candidat. Știrea nu se referă la faptul că această licitație a fost vizată de două ori de DNA și în ambele cazuri acțiunea s-a încheiat cu neînceperea urmăririi penale, nefiind confirmate, probabil, cele cuprinse în conținut”.

Viceprimarul municipiului a vorbit și despre lucrările la casa părinților lui, confirmând că acestea au avut loc. „Este adevărat faptul că la casa părinților viceprimarului Antal Attila s-au efectuat lucrări de reabilitare în anii precedenți – spunea, în cadrul conferinței de presă, Antal Attila. De asemenea, este adevărată știrea că, conform documentației depuse pentru autorizația de construcție, costul lucrărilor se ridică în jurul sumei de 100.000 de lei. Este, de asemenea, adevărat că firma HARBAU din Miercurea-Ciuc a efectuat lucrări acolo. De asemenea, este adevărat că s-a plătit o sumă de 20.000 de lei. Nu este cuprins în știre că prima factură era de 20.000 lei, dar a mai fost și o a doua factură, tot de 20.000 de lei. Este real faptul că acolo au mai lucrat și alte grupuri de muncitori și alte firme, s-au mai cumpărat și alte materiale și suma aferentă acestor lucrări depășește demult 200.000 de lei.

Acesta a adus unele explicații și în ceea ce privește acuzele legate de Garden Project. „Primăria a aplicat pentru fonduri la Fondul de Mediu, am obținut finanțarea, am publicat pe SEAP solicitarea de ofertă de preț, s-a prezentat o singură firmă și acum d-l Szőke Domokos este acuzat că a favorizat un candidat.

De asemenea, la plăți – nu știu dacă se cunoaște –, la investiții, nu primarul sau viceprimarul este atotștiutorul. Derularea proiectului, din punct de vedere tehnic și financiar este atribuită dirigentului de șantier. Dirigintele de șantier este cel care verifică situațiile de lucrări, verifică la fața locului, verifică calitatea materialelor, solicită certificatele privind calitatea materialelor care erau folosite etc. În primul și primul rând, dirigentele de șantier răspunde. Și când este o asemenea investiție, când lunar se depun deconturi, atâtea dosare, bineînțeles, din partea beneficiarului trebuie să semneze cineva. A semnat d-l viceprimar, cum semnez și eu la investițiile pe care le derulez eu; semnez a 5-a sau a 7-a persoană, ca reprezentant al beneficiarului și nu ca expert.

La această lucrare, nu se știe dacă din rea voință sau nu, s-a strecurat o eroare. În decont, la unitatea de măsură, precum și la alte devize, la capătul tabelului ori e dat în lei ori în mii lei, în metri pătrați sau suta de metri pătrați. Și la un articol de deviz, unitatea de măsură era dată suta de metri pătrați și, astfel, metri pătrați reali s-au socotit de o sută de ori. Această scăpare a fost sesizată de Curtea de Conturi, care a verificat deconturile, a observat această greșeală, noi am constatat ori că am fost păcăliți ori am fost duși și noi în eroare. Oricum, în cursul controlului Curții de Conturi, firma a fost anunțată că s-a strecurat o greșeală, că a primit bani în plus și ei au plătit banii înapoi; deci suma a fost recuperată în cursul acțiunii Curții de Conturi. Deci, din punct de vedere al prejudiciului, această temă era deja un subiect încheiat.”, explica Antal Attila.

Totuși, acesta a recunoscut că singurul lucru de care nu poate scăpa colegul său, Szőke Domokos, „este folosirea mașinii în scopuri personale. Numai că, dacă nu vin cu mascații, nu se lansează teme cu corupția, cu mii de euro, atunci atmosfera la nivelul locului sună altfel”.

 

 La Primărie nu s-au făcut audieri, doar s-au cerut documente. De la domiciliul lui Szőke Domokos s-ar fi luat un calculator

Referindu-se la „vizita” de la Primărie a procurilor DNA de miercuri, Antal Attila a precizat că aceștia au cerut doar documente și le-au copiat, neavând loc audieri.

„S-au cerut toate documentele privind contractele și acțiunile financiare către ei (n.a. – către City Parching). Am predat hotărârile de consiliu și contractul care este arhicunoscut (…) Ceea ce pot să spun e că aici nu s-au căutat 10.000 de euro și nu s-au găsit. Noi despre alte lucruri am vorbit cu DNA și consider că asta este o invenție a unora care au concursul presei pentru a vehicula astfel de informații, dar noi nu avem cum să clarificăm aceste lucruri. Dacă totuși există un sâmbure de adevăr în acest context, atunci o să apară din lucrările profesioniștilor, dar deocamdată este o defăimare”, spunea Antal Attila.

„Nu au fost audieri – continua acesta. S-au solicitat documente, raportul de evaluare a Casei de Cultură. Ei au avut o listă și aveau teme. Tot ce e legat de plățile către Asociația Sport Club M. Ciuc – ordonanțări, referate, rapoarte.

Avem proces verbal de 11 pagini despre ce s-a preluat. Unele documente personale din birourile d-lui primar și viceprimar au fost luate în original – înscrisuri cu mâna; la unele s-au explicat că este altceva, de exemplu ăsta este examenul de la Sapientia, dar unde apăreau cifre și lei, toate au fost luate. Ei au semnat, au fost sigilate (…) Din câte știu eu, de la Szoke Domokos s-a luat și calculatorul de acasă”.

 

 Informațiile defăimătoare nu provin de la DNA

Antal Attila a ținut să precizeze și faptul că procurorii DNA doar își fac datoria, cu profesionalism, iar informațiile vehiculate de presă în aceste două zile provin, cel mai probabil, din altă parte.

„Trebuie să recunoaștem că ei (DNA) au procedat cu profesionalism și cu tact și nu este cazul să diabolizăm. Față de ceea ce mă simt neputincios nu este procedura DNA, ci incultura, reaua voință, bârfa, ceea ce se răsfrânge acum asupra acestor doi oameni, a familiilor lor”, spunea viceprimarul.

În presă au apărut acuzații care nu se regăsesc în materialul DNA și mi-am formulat părerea de rău că astfel de subiecte sunt vehiculate care, totuși, provin de undeva. Probabil din denunțuri anonime și, bineînțeles, la orice instituție, dacă vine un anunț, deja e o informație internă. Inclusiv presa în limba maghiară preia.

În final, legat de zvonurile cum că este vizat și Antal Attila, acesta afirma, mai mult sau mai puțin glumă, că „probabil se pregătește ceva și mi s-a transmis un semnal să nu mă bucur prea mult că urmez și eu”.

LIVIU C.

Comentarii:

comentarii

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.