Ungaria vrea să interzică Heineken folosirea stelei roşii în logo-ul său, după decizia justiţiei din România de a interzice marca Csíki: „Răneşte sensibilitatea ungurilor care au suferit din cauza comunismului” | Informația Harghitei - jurnal independent
miercuri , 7 decembrie 2022
Home » Politic » Ungaria vrea să interzică Heineken folosirea stelei roşii în logo-ul său, după decizia justiţiei din România de a interzice marca Csíki: „Răneşte sensibilitatea ungurilor care au suferit din cauza comunismului”
Ungaria vrea să interzică Heineken folosirea stelei roşii în logo-ul său, după decizia justiţiei din România de a interzice marca Csíki: „Răneşte sensibilitatea ungurilor care au suferit din cauza comunismului”

Ungaria vrea să interzică Heineken folosirea stelei roşii în logo-ul său, după decizia justiţiei din România de a interzice marca Csíki: „Răneşte sensibilitatea ungurilor care au suferit din cauza comunismului”

Guvernul ungar a apărat joi controversatul proiect de lege care vizează interzicerea folosirii, de către gigantul olandez al berii Heineken, a logo-ului său cu o stea roşie, argumentând că este vorba de interzicerea folosirii simbolurilor regimului comunist, scrie AFP.

Este vorba de a „interzice folosirea simbolurilor regimurilor totalitare precum naţional-socialismul sau comunismul”, a spus şeful de cabinet al premierului Viktor Orbán, János Lázár.

Proiectul de lege prevede până la doi ani de închisoare şi amenzi de 6,5 milioane de euro în cazul contravenienţilor.

Vizată de măsură: marca Heineken, al cărei logo conţine o stea roşie şi vinovat, potrivit lui Lázár, de „abuz de putere în detrimentul unei companii ungare”.

Disputa a început în februarie, după ce un tribunal din România, sesizat de grupul olandez, a interzis unui mic producător de bere care aparţinea minorităţii maghiare din România să folosească numele „Csíki”, considerând că este prea aproape de marca „Ciuc” comercializată de Heineken în România din 2003.

Budapesta a denunţat atunci o măsură „nedreaptă, nedemnă şi anti-ungară” şi apelurile la boicotarea produselor mărcii Heineken s-au multiplicat în Ungaria. Lázár susţine că steaua roşie de pe logo-ul Heineken este de natură să „rănească sensibilitatea” ungurilor care au „suferit din cauza comunismului”.

Acesta a reamintit că Heineken a renunţat să folosească steaua roşie în perioada Războiului Rece din cauza posibilei asocieri cu acest simbol al ideologiei comuniste. Steaua şi-a regăsit culoarea roşie în 1991, după căderea URSS.

Grupul olandez a declarat că „evident, steaua roşie a Heineken nu are nici o semnificaţie politică, de nici un fel” şi că marca foloseşte „aceleaşi simboluri în întreaga lume”.

Nu au lipsit nici reacţiile ironice la adresa iniţiativei Guvernului.

Medaliat cu bronz la Jocurile Olimpice din Seul, în 1988, scrimerul Tamás Kovács a anunţat că va preda decoraţia Ordinul ungar al meritului. „Conţine o stea roşie! Nu vreau să risc doi ani de închisoare”, a scris el, pe Facebook. (Hotnews)

 Lixid Project și Heineken România au ajuns la consens în privința Csiki Sör

În timp ce Ungaria vrea să interzică folosirea de către Heineken a stelei roșii de pe etichetă, răzbunând astfel abuzul de putere în detrimentul unei companii ungare, în România cei care produc Csiki Sör anunță că s-a făcut pace între firma din Sânsimion și compania olandeză.

Anunțul s-a făcut pe pagina de Facebook, precizându-se că în urma unor discuții, Heineken România și firma din Sânsimion vor parafa o înțelegere care va permite comercializarea berii Csiki Sör.

Precizăm că acest comunicat a fost postat pe pagina de Facebook al berii produsă în Sânsimion și că figura doar în limbile maghiară și engleză, ceea ce demonstrează încă o dată „profesionalismul” echipei de marketing a firmei ciucane, care ignoră complet consumatorii români. (L. C.)

 

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.