La Primăria Miercurea Ciuc: Un nou birou înfiinţat şi angajări la alte două servicii în vederea dezvoltării municipiului | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 6 octombrie 2022
Home » Societate »
La Primăria Miercurea Ciuc:
Un nou birou înfiinţat şi angajări la alte două servicii în vederea dezvoltării municipiului
<h5><i>La Primăria Miercurea Ciuc:</i></h5> Un nou birou înfiinţat şi angajări la alte două servicii în vederea dezvoltării municipiului

La Primăria Miercurea Ciuc:
Un nou birou înfiinţat şi angajări la alte două servicii în vederea dezvoltării municipiului

În cadrul ultimei şedinţe extraordinare a Consiliului Local Miercurea Ciuc a fost aprobată noua organigramă a primăriei. Această nouă organigramă, spunea Korodi Attila, edilul municipiului, „aduce câteva modificări semnificative în ceea ce priveşte abordarea strategică a Primăriei Miercurea Ciuc”, fiind creat un nou birou şi aprobate angajări în cadrul altor două servicii deja existente.

Biroul de Dezvoltare Economică şi Digitalizare

Biroul nou-înfiinţat este cel de Dezvoltare Economică şi Digitalizare, urmând ca în cadrul acestuia să activeze şase persoane: patru la dezvoltarea economică şi două la digitalizare.

„Digitalizarea – spunea Korodi Attila – nu înseamnă numai interacţiunea cu oamenii din Miercurea Ciuc, înseamnă întărirea elementelor funcţionale care pot fi avute sub umbrela noţiunii de smart city, înseamnă o prelucrare a datelor în cadrul primăriei ca să putem lua decizii cât mai bune într-un timp optim”.

Opt angajări la urbanism

Tot în cadrul şedinţei de consiliu local au fost aprobate noile organigrame ale serviciului de urbanism şi celui de asistenţă medicală.

La urbanism, fiind nevoie de profesionişti, se doreşte mărirea echipei de la 9 la 17 persoane.

Albert Sándor, arhitect şef în cadrul Primăriei Miercurea Ciuc, vorbind despre necesitatea acestor angajări, spunea că trebuie creat un secretariat pentru comisia de acord care va face posibilă autorizarea investiţiilor, lucrărilor de construire a investitorilor sau cetăţenilor, astfel încât solicitantul să nu mai fie obligat să parcurgă întreg procesul de avizare. Astfel, cel care va dori să construiască ceva, va depune documentaţia, iar avizele necesare vor fi obţinute de către direcţia de urbanism, urmând ca solicitantul să primească un acord unic din partea primăriei.

„Avem nevoie de arhitect, urbanişti, ingineri topografi – spunea Albert Sándor. De ce? Deoarece compartimentul de urbanism, care este responsabil de planurile urbanistice zonale, de Planul Urbanistic General, să aibă mai mulţi angajaţi care să poată pregăti şi urmări aprobarea acestor planuri”.

În prezent, la nivelul municipiului, sunt în derulare 4 planuri urbanistice zonale şi trebuie deschise alte 5, printre care şi cel al centrului oraşului, zona economică din Est, bretela estică – şoseaua care duce la Jigodin până la Şumuleu – cartiere de locuit. Iar până la sfârşitul anului 2024 trebuie adoptat şi noul Plan Urbanistic General.

Planurile urbane zonale, arăta arhitectul şef, „reglementează zone extinse în care trebuie să realizăm şi funcţiuni publice, nu numai construire, unde trebuie create reţele stradale, trebuie rezolvate utilităţi, ca de exemplu zona Szécseny, în care trebuie să asigurăm spaţii pentru centre de cartier, pentru eventuale creşe, grădiniţe, şcoli şi alte funcţiuni sociale de învăţământ, cultură, sport. Dacă nu facem planuri urbanistice zonale extinse, de mari dimensiuni, atunci nu avem şanse să creăm aceste spaţii”.

În cadrul serviciului de urbanism lucrează, momentan, un singur arhitect, doi ingineri constructori şi doi tehnicieni în construcţii, restul personalului nefiind de specialitate, ocupându-se de partea de secretariat, de management şi alte activităţi suplimentare.

Angajări şi la serviciul de asistenţă medicală

Al doilea serviciu care va fi dezvoltat este cel al asistenţei medicale. Sógor Enikő, viceprimarul municipiului Miercurea Ciuc, responsabil de domeniul social, preciza că se doreşte întărirea serviciilor medicale şi mai ales cele care privesc prevenţia, deoarece asistenţii medicali comunitari, asistenţii şcolari şi medicii şcolari ajută în recunoaşterea din timp a diferitelor boli şi tulburări de dezvoltare la copii mici.

„Totodată, vreau să precizez că acest serviciu de asistenţă medicală comunitară este un serviciu complementar, care formează o legătură între familiile deservite şi medicii de familie. Ei pot să sesizeze, să se consulte cu mamele însărcinate, cu mamele cu bebeluşi şi, totodată, cu toate grupurile care sunt vulnerabile: bolnavi cronici, bătrâni şi grupuri în situaţii sociale extreme”, spunea Sógor Enikő.

Pe lângă cei doi asistenţi medicali comunitari şi o moaşă, care erau angajaţi în cadrul acestui serviciu, primăria a mai angajat doi asistenţi medicali şi urmează să se încadreze şi doi asistenţi medicali şcolari; de asemenea, au început procedurile în vederea angajării şi a 5 medici şcolari.

LIVIU CÂMPEAN

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.