miercuri , 18 octombrie 2017
Home » Societate » Singurii din ţară, între Agenţii: Ieri, AJOFM Harghita a pus la dispoziţia şomerilor un nou serviciu online
Singurii din ţară, între Agenţii: Ieri, AJOFM Harghita a pus la dispoziţia şomerilor un nou serviciu online

Singurii din ţară, între Agenţii: Ieri, AJOFM Harghita a pus la dispoziţia şomerilor un nou serviciu online

Serviciu care le permite acestora, după cum bine sublinia domnul Tiberiu Pănescu, directorul instituţiei judeţene, „să vadă în mod transparent sumele de care beneficiază” atât ei, şomerii indemnizaţi, cât şi cei care au anumite drepturi, cum ar fi de pildă primele de mobilitate, primele de activare ş.a.

Introducerea noului instrument, o premieră absolută în rândul Agenţiilor Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM), are acum avantajul de a-i scuti pe oameni de a mai face un drum la agenţie şi pe angajaţii agenţiei de a pierde timp preţios pentru a le furniza un răspuns corect la o întrebare legată de veniturile de care şomerul este interesat la un moment dat. Sigur, telefonic nimeni nu risca să intre în dialog cu o persoană care spunea un nume, imposibil de verificat la celălalt capăt al firului, întrucât pe această cale s-ar fi putut scurge informaţii confidenţiale, cu caracter personal.

Cum cred însă că unii dintre dumneavoastră sunteţi curioşi să ştiţi ce se poate vizualiza în mod transparent, vă voi spune imediat, mai ales că domnul Pănescu a prezentat reprezentanţilor mass-media, prezenţi la conferinţa de presă de ieri organizată la sediul AJOFM Harghita, şi câteva exemple concrete, pe monitorul aflat la îndemâna sa.

Şi iată despre ce vorbim: despre suma lunară înscrisă pe mandatul poştal pe baza căruia se va face plata drepturilor cuvenite, sumă ce va conţine cumulat, după caz, indemnizaţia de şomaj, indemnizaţia pentru concediu de boală, veniturile de completare, primele etc. De menţionat aici e şi faptul că, distinct, se vor evidenţia drepturile restante şi reţinerile pentru fiecare componentă în parte; dacă mandatul poştal a fost reţinut ca urmare a identificării unei situaţii conform căreia şomerul nu avea dreptul la întreaga sumă stabilită sau dacă mandatul poştal a fost returnat de către Compania Naţională Poşta Română, ca urmare a faptului că beneficiarul nu a fost găsit la domiciliu.

Având la îndemână toate aceste informaţii, mai evidenţia d-l Pănescu, „omul îşi poate face socotelile legate de bani, sau conştientizează că nu şi-a îndeplinit ceva obligaţii şi trebuie să ia măsuri urgente spre a reveni la matcă”.

Vizualizarea se realizează pe pagina www.locuridemuncaharghita.ro, „secţiunea şomeri” (colţul dreapta sus), butonul „plăţi şomeri”. O soluţie modernă şi la îndemâna celor care pot afla încă din a doua zi lucrătoare a unei luni ce le va aduce poştaşul acasă în perioada 17-22!

Important e, de asemenea, să vă spun că autentificarea se realizează folosind ca utilizator numărul dosarului, compus din 7 sau 8 cifre, şi ca parolă numărul actului de identitate. Atât, fără nume, fără adresă, fără cod numeric personal, spre a fi asigurată astfel confidenţialitatea datelor personale.

Premieră în cadrul agenţiilor de profil din întreaga ţară, după cum spuneam, „sistemul va fi dezvoltat ulterior, prin oferirea posibilităţilor de a vizualiza şi alte informaţii relevante privitoare la propria persoană din baza, respectiv cu privire la drepturile şi obligaţiile care îi revin”, a încheiat subiectul d-l Pănescu.

Felicitări şi la mai mare!

ŞTEFANA DRĂGHICI

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*