Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Şcoala s-a mutat în mediul virtual, în Harghita | Informația Harghitei - jurnal independent
sâmbătă , 20 aprilie 2024
Home » Învățământ » Şcoala s-a mutat în mediul virtual, în Harghita
Şcoala s-a mutat în mediul virtual, în Harghita

Şcoala s-a mutat în mediul virtual, în Harghita

Pe principiul la vremuri noi, metode şi idei noi, informaticienii Inspectoratului Şcolar Judeţean şi ai Casei Corpului Didactic din Miercurea Ciuc, împreună cu profesori, învăţători şi inspectori de specialitate, au identificat modalităţi adaptate şi adecvate studiului on-line pentru elevii aflaţi, de nevoie, în „vacanţa” impusă de pandemia de coronavirus

„În această perioadă, şcoala s-a mutat în mediul virtual, astfel încât elevii să poată beneficia de o serie de cunoştinţe, de deprinderi”, în loc să cutreiere prin parcuri şi în locuri aglomerate, total neindicate în aceste vremuri, când este imperios necesar ca fiecare părinte să înţeleagă că „elevii trebuie să stea acasă”, a declarat inspectorul şcolar general adjunct, prof. dr. Cristinel Glodeanu.

De azi încolo, facem şcoală on-line, şi-au spus dascălii, decişi să vină în sprijinul învăţăceilor lor prin instrumente de învăţare electronică puse la dispoziţie în mod gratuit şi neîngrădit, accesibile de pe orice dispozitiv, fie el telefon mobil, laptop sau computer. Activitatea educativă este coordonată de fiecare profesor, care va putea construi suporturi de curs, va putea configura şi verifica temele şi va putea interacţiona cu elevii. La rândul ei, activitatea profesorilor va fi monitorizată atât de directorii şcolilor, cât şi de inspectorii şcolari.

„Este important ca profesorii să poată să-i sprijine (pe elevi – n.a.), chiar dacă nu este predarea materiei pe care o au în program, chiar dacă nu au posibilitatea de a respecta planificarea. Am solicitat directorilor unităţilor de învăţământ ca, în funcţie de condiţiile pe care le au, de insfrastructura de care beneficiază, fiecare unitate de învăţământ să stabilească modalităţile de predare on-line pentru elevi şi, în acelaşi timp, în momentul în care pot – pentru că nu ştim efectiv data la care va reîncepe activitatea – în funcţie de posibilitate, să stabilească modul de recuperare. Am postat pe site-ul ISJ resurse educaţionale on-line, distribuim de fiecare dată – şi pe Facebook am distribuit – o serie de link-uri educaţionale pe diferite discipline, atât în limba română, cât şi în limba maghiară, astfel încât colegii să aibă surse de inspiraţie”, a precizat prof. Glodeanu.

Potrivit inspectorului şcolar general adjunct, fiecare profesor decide asupra metodei pe care o foloseşte şi a platformei de care lucrează, clasele virtuale s-au activat pe conturi şi pot fi şi vizualizate. De asemenea, există resurse umane pentru sprijinul informaticienilor şi cadrelor didactice din unităţile de învăţământ, pentru activarea licenţelor educaţionale. „Menţionez că toate aceste licenţe educaţionale sunt gratuite, pentru ca profesorii să le folosească în predarea lor şi avem rugămintea să găsească metodele pe care doresc dânşii să le folosească având grijă în primul rând să aibă un conţinut ştiinţific adecvat, iar pe de altă parte să folosească metode didactice în concordanţă cu vârsta şi specificul şcolarului pe care îl coordonează”, a subliniat Cristinel Glodeanu.

Şi pentru că nu toţi copiii au telefoane moderne, un laptop sau un calculator acasă, în special cei din familii cu posibilităţi materiale reduse şi copiii din localităţile izolate, profesorii şi învăţătorii s-au mobilizat şi au creat teste şi o serie de documente de sprijin, pe care au început să le distribuie prin intermediul părinţilor, al diriginţilor, al învăţătorilor, „astfel încât fiecare să aibă posibilitatea de a le da copiilor de lucru”, a menţionat inspectorul şcolar general adjunct. „Ne-am gândit la toate aceste cazuri şi încercăm de fiecare dată să găsim soluţii alternative, astfel încât toţi copiii să beneficieze de sprijin din partea cadrelor didactice. Prioritatea noastră este ca elevii să fie în siguranţă, acasă şi să beneficieze de cursuri on-line sau de teste”, a arătat prof. Cristinel Glodeanu.

El le-a recomandat profesorilor să le povestească şcolarilor şi despre coronavirus şi despre măsurile de protecţie atât de necesare. „Le-am cerut în primul rând să îndemne la calm şi la responsabilitate (…) că trebuie să stea cât mai mult acasă, că trebuie să-şi ia aceste măsuri de protejare.(…) Încercăm să le creăm acest program, să fie ocupaţi activ cu lucruri utile, chiar cu recomandări de a vizualiza anumite filmuleţe documentare, cu muzee, care pot să însemne deschiderea universului de cunoaştere, am încercat să le dăm tot felul de soluţii, dar, sigur sunt doar recomandări”, a conchis reprezentantul Inspectoratului Şcolar Judeţean.

În timp ce copiii învaţă de acasă, fiecare unitate de învăţământ din judeţ va fi supusă unui proces de dezinfectare, prin grija autorităţilor locale.

Daniela MEZEY

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.