Şcoala Gimnazială „Miron Cristea” participă la primele mobilităţi transnaţionale organizate în Turcia şi Polonia | Informația Harghitei - jurnal independent
sâmbătă , 27 noiembrie 2021
Home » Învățământ » Şcoala Gimnazială „Miron Cristea” participă la primele mobilităţi transnaţionale organizate în Turcia şi Polonia
Şcoala Gimnazială „Miron Cristea” participă la primele mobilităţi transnaţionale organizate în Turcia şi Polonia

Şcoala Gimnazială „Miron Cristea” participă la primele mobilităţi transnaţionale organizate în Turcia şi Polonia

Erasmus plus schimbă vieţi, deschide minţi

Şcoala Gimnazială „Miron Cristea” din Topliţa este, începând de la 1 septembrie 2016, membră a două parteneriate strategice şcolare ERASMUS+ intitulate: Sustainable consumption and production in social life (2016-1-PL01-KA219-026190_5) şi Working with movies – moving people and their ideas (2016-1-TR01-KA219-035176_2).

Ambele proiecte, finanţate în cadrul programului european Erasmus+, se desfăşoară pe o perioadă de doi ani, fiecare proiect implicând câte patru schimburi transnaţionale de elevi şi profesori la şcolile ţărilor partenere, dintre care două vor fi găzduite în România, la Şcoala Gimnazială „Miron Cristea” din Topliţa.

În lunile noiembrie şi ianuarie s-au desfăşurat primele mobilităţi transnaţionale planificate în cadrul proiectelor, găzduite de coordonatorii europeni ai acestora. Prima întâlnire a avut loc în Polonia – Kalety, în perioada 14-18 noiembrie 2016, vizită la care alături de echipa noastră au luat parte şi echipele din Estonia, Italia şi Turcia. Cea de-a doua mobilitate transnaţională s-a desfăşurat în Turcia – Izmir, în perioada 8-12 ianuarie 2017. Am participat acolo alături de reprezentanţii şcolilor din Letonia, Portugalia şi Italia. Delegaţia care a reprezentat Şcoala Gimnazială „Miron Cristea” în aceste deplasări a fost formată din doi profesori: doamna Ţifrea Maria, prof. de biologie şi doamna Urban Maria-Alexandra, prof. de limba engleză, coordinator proiecte europene.

Obiectivele principale ale acestor două întâlniri de proiect au fost: Prezentarea şi evaluarea activităţilor „My school, my city, my country”; Planificarea diseminării şi evaluării activităţilor realizate până în acest moment; Alegerea unui logo şi a unui poster al proiectului – organizarea concursului internaţional; Analiza amănunţită a chestionarului iniţial aplicat elevilor din şcolile partenere şi adoptarea măsurilor de îmbunătăţire a rezultatelor; Informarea partenerilor asupra temelor-nucleu ale proiectelor: consum şi consumerism, filme naţionale care prezintă diverse faţete ale excluderii sociale, economice şi culturale – workshop şi seminar cu profesori universitari; Stabilirea unor criterii comune pentru alegerea elevilor care urmează să se implice în mobilităţile proiectului; Stabilirea criteriilor de realizare a manualelor de călătorie aferente fiecărei deplasări transnaţionale; Planificarea amănunţită a activităţilor următoare; Pregătirea următoarei întâlniri de proiect.

Parteneriatele Erasmus+ acoperă o multitudine de aspecte educaţionale, creând punţi cultural-educative între ţări şi sisteme educaţionale diferite. La nivelul şcolii noastre aceste proiecte întăresc demersul educaţional de calitate şi asigură atingerea standardelor de învăţare şi promovarea valorilor europene, contribuind esenţial la formarea elevului ca personalitate echilibrată şi armonioasă, capabilă să trăiască într-o lume modernă şi polivalentă.

Ca dascăli ai şcolii româneşti de astăzi, este necesar să ne dezvoltăm aptitudinile de a forma noua generaţie cu scopul de a o face capabilă să parcurgă cu succes etapele integrării în marea naţiune europeană. Trebuie să le insuflăm copiilor spiritul integrării ca fiind apartenenţa la un grup de la care preiei valori culturale, spirituale, morale şi căruia îi transmiţi nuanţele predominante ale culturii tale. În contextul unei globalizări galopante este esenţial să rămânem conectaţi la rădăcinile culturale care ne individualizează şi, totodată, definesc ca români, dar şi ca europeni. Aceste obiective sunt greu de atins în cadrul activităţilor şcolare şi de aceea aceste două proiecte de parteneriat strategic derulat între şcoli internaţionale reprezintă oportunitatea de a facilita integrarea în Europa şi de a potenţa cunoaşterea pluralismului valorilor europene.

Prof. coordonator proiecte europene Erasmus+,
Maria-Alexandra URBAN

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.