S-a aprobat documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie pentru investiţia „Reabilitarea străzii Harghita, inclusiv amenajarea intersecţiei străzilor Rét – Harghita” | Informația Harghitei - jurnal independent
luni , 29 noiembrie 2021
Home » Societate » S-a aprobat documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie pentru investiţia „Reabilitarea străzii Harghita, inclusiv amenajarea intersecţiei străzilor Rét – Harghita”
S-a aprobat documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie pentru investiţia „Reabilitarea străzii Harghita, inclusiv amenajarea intersecţiei străzilor Rét – Harghita”

S-a aprobat documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie pentru investiţia „Reabilitarea străzii Harghita, inclusiv amenajarea intersecţiei străzilor Rét – Harghita”

Şedinţa ordinară a Consiliului local municipal Miercurea Ciuc

Vineri, 26 octombrie 2018, Consiliul local municipal Miercurea Ciuc, întrunit în şedinţă ordinară, a aprobat, printre multe altele, documentaţia pentru lucrarea de investiţii precizată în titlul acestui material, cu finanţare din bugetul local. Valoarea totală estimată a lucrării este de 8,4 milioane de lei (inclusiv TVA 19%), iar valoarea C+M a investiţiei este estimată la 6 milioane de lei.

Principalele obiective urmărite prin realizarea acestei investiţii sunt:

Asigurarea accesului în zona de vest a municipiului prin mijloace nemotorizate în zona amplasată între strada Rét pe DN 13A şi nodul rutier de la capătul pasajului rutier suprateran, prin realizarea unei piste pentru biciclişti şi a unui trotuar; Studierea posibilităţii de reconfigurare a străzii Harghita astfel ca partea carosabilă actuală să fie afectată într-o măsură cât mai mică; Realizarea pistei/pistelor pentru biciclişti şi trotuare în conformitate cu standardele aplicabile, cu separarea acestora de restul infrastructurii rutiere; Sprijinirea transferului modal în transportul de persoane, de la sisteme de transport individual cu grad ridicat de poluare şi ocupare a terenului către sistemul de transport public şi alte sisteme de transport nemotorizate (velo şi pietonal); Analizarea şi evaluarea sistemului actual de transport cu biciclete, precum şi cel de transport pietonal; Realizarea unei reţele de iluminat public adecvată, care să contribuie la creşterea siguranţei circulaţiei pentru cei care se deplasează cu bicicleta şi pietonal; Asigurarea unui nivel maxim de independenţă pentru utilizatorii de scaun rulant; Construirea/amplasarea staţiilor de închiriat biciclete şi integrarea în structura de transport public a municipiului, din zona de intervenţie; Realizarea sensului giratoriu la intersecţia străzii Harghita cu strada Rét, asigurând trecerea traficului greu care intră în oraş spre strada Rét şi invers. Fără a avea pretenţia de a fi notat absolut toate obiectivele urmărite, se impune precizarea că punctul de pornire îl constituie infrastructura rutieră existentă în zonă şi trotuarele existente în zonă, iar durata de execuţie menţionată în amendamentul la proiectul de hotărâre este de 7 luni.

Necesitatea şi oportunitatea obiectivului de investiţii propus

În nota conceptuală se precizează faptul că municipiul Miercurea Ciuc a adoptat recent Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană Durabilă şi Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, care au la bază câteva premise care au fost corelate cu obiectivele Comisiei Europene. Este vorba, concret, despre realizarea unui sistem de transport accesibil, fără obstacole şi care să deservească nevoile de mobilitate ale fiecărui utilizator; de instaurarea unui echilibru în nevoile diferenţiate legate de transport ale cetăţenilor, firmelor şi ale industriei şi răspunde acestor nevoi; mai este vorba şi de faptul că va creşte atractivitatea zonei urbane şi calitatea vieţii, pentru a aminti doar câteva din premisele corelate.

De fapt…

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Miercurea Ciuc prezintă traficul complet al oraşului, nevoile de mobilitate şi posibilităţile traficului sustenabil. Planul analizează, de asemenea, conexiunile elementelor din sistemul de transport, cu valoarea perceptibilă şi reala lor utilitate socială, atractivitatea şi accesibilitatea unor moduri de trafic, efectele de tip „push” şi „pull” care sunt exercitate asupra lor (tipurile suprafeţelor de drumuri, reglementările parcării, susţinerea traficului comunitar etc.).

AURELIA ILUŢ

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.