Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Reprezentanţii OPC încurajează cumpărăturile on-line | Informația Harghitei - jurnal independent
sâmbătă , 20 aprilie 2024
Home » Economic » Reprezentanţii OPC încurajează cumpărăturile on-line
Reprezentanţii OPC încurajează cumpărăturile on-line

Reprezentanţii OPC încurajează cumpărăturile on-line

În cadrul unei conferinţe de presă, comisarul şef adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Harghita, ing. ec. Laurenţiu Moldovan, recomanda şi, în acelaşi timp, încuraja comerţul on-line deoarece în mediul virtual drepturile consumatorilor sunt mai mari.

Acesta spunea că în curând se doreşte modificarea Legii garanţiei, iar noile prevederi vor aduce o serie de drepturi din cadrul cumpărăturilor on-line şi în cazul celor efectuate din magazinele fizice.

Se doreşte să se aprobe o lege care prevede ca în cazul în care se cumpără un produs din magazin, după 15 sau 30 de zile, să poţi duce produsul înapoi şi să fie schimbat, preciza ing. ec. Laurenţiu Moldovan.

În momentul de faţă, actuala Lege a garanţiei prevede că în cazul unui produs neconform, cumpărătorul îl poate duce în magazin, iar operatorul economic are obligaţia să-l repare (să-l aducă la conformitate) în termen de 15 zile. Iar reparaţia o poate face şi a doua oară şi a treia oară, produsul putând fi înlocuit doar dacă nu se încadrează în cele 15 zile. Ori, prin proiectul legislativ se doreşte ca, în cazul unei defecţiuni, produsul să poată fi schimbat de prima oară, fără reparaţie.

Până la intrarea în vigoare a noilor prevederi, şeful CJPC Harghita spunea că încurajează cumpărăturile de pe Internet, pentru că în mediul on-line drepturile consumatorului sunt mai mari şi e mai mare siguranţa. Dacă consumatorul comandă un produs de pe Internet – explica Laurenţiu Moldovan – şi, de exemplu, nu-i place culoarea, mărimea sau dimensiunea, în termen de 14 zile poate trimite acel produs înapoi, fără nici o motivare, şi să primească banii înapoi. În schimb, dacă persoana merge în magazin, vede produsul, îl duce acasă, iar a doua zi s-a stricat, operatorul economic nu e obligat să-l schimbe, doar să-l repare.

„Să sperăm că va intra în vigoare această lege şi va fi mai bine pentru consumatori, mai puţin bine pentru operatorul economic – spunea Laurenţiu Moldovan. Vor fi multe semne de întrebare, pentru că dacă produsul este, de exemplu o haină, consumatorul o foloseşte 15 zile, după care zice că nu e bună şi o duce înapoi folosită, ce va face operatorul economic în acest caz? Nu e fairplay pentru operator.

Sunt însă şi alte cazuri: de exemplu, dacă îmi iau un telefon foarte scump sau un televizor, orice produs de folosinţă îndelungată, nu încep să-l repar peste două săptămâni”.

LIVIU CÂMPEAN

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.