Programul Festivalului de Muzică Veche din Miercurea Ciuc pentru zilele de marţi şi miercuri | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 15 noiembrie 2018
Home » Cultură » Programul Festivalului de Muzică Veche din Miercurea Ciuc pentru zilele de marţi şi miercuri
Programul Festivalului de Muzică Veche din Miercurea Ciuc pentru zilele de marţi şi miercuri
QUONIAM (Italia)

Programul Festivalului de Muzică Veche din Miercurea Ciuc pentru zilele de marţi şi miercuri

Festivalul de Muzică Veche din Miercurea Ciuc, ediţia 2018, continuă pe parcursul acestei săptămâni.

Astfel, marţi, în sala festivă a Colegiul Naţional „Márton Áron” din Miercurea Ciuc (str. Márton Áron, nr. 80), începând cu ora 16:30, va avea loc prelegerea Codul Bach – O introducere în limbajul muzical şi simbolistica barocă a oratoriului Patimile după Matei, susţinută de dirijorul Steffen Schlandt, din Braşov.

Universul muzical al compozitorului J. S. Bach poate fi perceput pe mai multe planuri – emoţional, analitic, teologic, matematic, simbolistic, arhitectural, muzical şi în alte feluri. Lucrarea Patimile după Matei reprezintă o culme a acestor îmbinări diferite şi pune mai multe întrebări decât oferă răspunsuri. Doar la reascultarea lucrării, respectiv la analizarea şi înţelegerea textului se poate pătrunde mai adânc în valoarea şi bogăţia acestei capodopere. (…) Prelegerea permite o incursiune în planul componistic, în simbolistica şi raportarea faţă de subiectul naraţiunii”, se arată în prezentarea evenimentului de către organizatori.

Tot marţi, dar la Cinematograful Miercurea Ciuc (Piaţa Majláth Gusztáv Károly, nr. 2), începând cu ora 20:00 va fi proiectat filmul documentar „Erbarme Dich – Matthäus Passion Stories (Doamne Miluieşte – Povestiri despre Patimile după Matei), Olanda, 2015, în prezenţa regizorului Ramón Gieling.

Forţa acestui documentar despre celebrul oratoriu al lui Bach stă în poveştile sale intersectate. Filmul se concentrează pe împletirea istoriilor personale ale artiştilor implicaţi în proiect cu firele subiectului biblic al acestei capodopere baroce”, conform sursei citate.

(Oratoriul „Patimile după Matei” va fi prezentat de Orchestra Barocă a Festivalului şi Corul Festivalului vineri, de la ora 19:00, la Biserica Szent Ágoston din Miercurea Ciuc).

Miercuri, la Cinematograful Miercurea Ciuc va avea loc, începând cu ora 20:00 concertul formaţiei TERCINA (Ungaria), intitulat Faţete ale emblemei baroce.

În programul formaţiei Tercina, pe lângă genurile muzicale baroce cu variaţiuni (chaconne, passacaglia), sunt prezentate şi lucrări care includ scurte pasaje de variaţiuni. Compoziţiile autorilor italieni, germani şi englezi din program datează din perioada 1600-1750, cuprinzând astfel aproape întreaga perioadă barocă.

Formaţia Tercina realizează cu preponderenţă spectacole sincretice, la concertele sale fiind prezente deopotrivă literatura şi artele plastice.

Tot miercuri, de la ora 21:00, în acelaşi loc, pe scenă va urca formaţia QUONIAM (Italia): Amor con fortuna – Muzică de consort spaniolă şi italiană pentru voce şi dulcian.

În programul formaţiei QUONIAM, alegerea artiştilor a căzut asupra dulcianelor, familie de instrumente de suflat cu ancie dublă, cu care muzicienii abordează o manieră interpretativă de virtuozitate.

Formaţia Quoniam se inspiră din renumita lucrare teoretică Prattica di Musica de Lodovico Zacconi, editată la Veneţia în 1592. Formaţia, înfiinţată în 1999 de fagotistul Paolo Tognon, profesor la Conservatoire National Supérieur de Musique et Dance din Paris, interpretează muzică renascentistă italiană, spaniolă şi germană. Colaborează cu numeroase formaţii vocale (De Labyrintho, Capella Palatina) şi cu solişti vocali (Diana Trivellato, Laura Antonaz, Elena Bertuzzi, Laura Crescini, Elisabetta Gasparotto)”, se arată, de asemenea, printre altele, în prezentarea formaţiei făcută de organizatori.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.