Principalele priorităţi pe termen scurt ale noii echipe de conducere a municipiului Miercurea Ciuc | Informația Harghitei - jurnal independent
sâmbătă , 23 octombrie 2021
Home » Societate » Principalele priorităţi pe termen scurt ale noii echipe de conducere a municipiului Miercurea Ciuc
Principalele priorităţi pe termen scurt ale noii echipe de conducere a municipiului Miercurea Ciuc

Principalele priorităţi pe termen scurt ale noii echipe de conducere a municipiului Miercurea Ciuc

  • Printre acestea se numără: începerea funcţionării Poliţiei Locale, înfiinţarea unei structuri care să se ocupe de dezvoltarea economică a oraşului, noi programe sociale, dar şi elaborarea unei strategii pentru construirea infrastructurii oraşului în zonele în care aceasta nu există: Szécseny, Csiba, Cioboteni

Primarul municipiului Miercurea Ciuc, Korodi Attila a prezentat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, principalele responsabilităţi pe care le va avea şi atribuţiile ce le sunt delegate celor doi viceprimari, aleşi de consiliul local luni, şi administratorului public al oraşului, precum şi priorităţile acestora pe termen scurt.

Astfel, în perioada următoare, a spus Korodi Attila, „pe lângă temele mari, publice” pe care le coordonează, îşi va îndrepta atenţia pentru ca Poliţia Locală să înceapă să funcţioneze, „pentru că avem deciziile luate, trebuie să începem să le implementăm”.

  • În primele săptămâni nu vor fi modificări ale organigramei

„Voi fi responsabil de tot ceea ce înseamnă relaţia noastră atât cu instituţiile guvernamentale, cât şi cu instituţiile administraţiei publice locale din regiune şi din zonă; tot ce înseamnă implementarea marilor strategii, de exemplu strategia de dezvoltare locală a municipiului Miercurea Ciuc. Sunt foarte importante aceste domenii”, a spus noul primar al reşedinţei judeţului.

Conform acestuia, în primele săptămâni nu vor fi modificări ale organigramei primăriei. „Aceste modificări le vom face numai după ce colegii mei viceprimari, managerul oraşului, cât şi dl. secretar general vor avea discuţii cu direcţiile de specialitate pentru a înţelege unde ar trebui să întărim din punct de vedere al personalului sau să redimensionăm activităţi, ori să mutăm anumite activităţi în alte direcţii ca să funcţioneze mai bine”, a declarat Korodi Attila.

De asemenea, acesta a punctat că organigrama se va modifica şi în sensul în care vor fi înfiinţate noi structuri, una dintre ele se va axa pe dezvoltarea economică a urbei. „Va fi o echipă responsabilă de dezvoltarea economică a oraşului, care este esenţială şi primordială în acţiunea şi activitatea noastră”.

  • „Primăria are mai degrabă probleme majore pe funcţionalitate”

Răspunzând la o întrebare, primarul a declarat că nu va dispune un audit la instituţie, însă se va face o analiză pe fiecare domeniu tehnic în parte. „Cifrele, din punct de vedere economic, chiar arată foarte bine pentru o municipalitate în comparaţie cu alte situaţii. Primăria are mai degrabă probleme majore pe funcţionalitate, pe capacitatea resursei umane, pe dinamica administraţiei în această instituţie. (…) Din punct de vedere financiar, primăria arată bine pentru că efectiv avem resurse financiare ca să cofinanţăm programele care sunt acum în derulare, ceea ce contează foarte mult. Dar, de exemplu, pentru programe noi nu există resurse, asta înseamnă că va trebui să apelăm la programe de finanţare guvernamentale şi nerambursabile din partea Uniunii Europene, altfel nu vom reuşi”, a spus fostul parlamentar.

  • Noile programe sociale vor viza creşterea calităţii vieţii a familiilor mari, a persoanelor cu dizabilităţi, cu probleme sociale, a copiilor în general

Prima femeie aleasă în funcţia de viceprimar al municipiului Miercurea Ciuc, Sogor Enikő,va coordona programele primăriei din domeniile cultural, educaţional şi social. Totodată, va avea în coordonare instituţiile culturale subordonate primăriei: muzeul oraşului, ansamblul secuiesc, teatrul, cinematograful şi toate activităţile conexe legate de acestea.

Prezentă la conferinţa de presă, viceprimarul Sogor Enikő, a declarat că doreşte să schimbe accentele. „Deci să pun accent pe altceva decât era acum. Să introducem programe noi. Acestea o să fie proiecte de lungă durată, pentru care dorim să găsim cadrele legislative şi financiare. Aceste programe vor privi, în primul rând, calitatea vieţii a familiilor mari, a persoanelor cu dizabilităţi, cu probleme sociale, a copiilor în general”, a spus Sogor Enikő.

Noul viceprimar este psiholog, psihoterapeut şi a fost fondatoarea Centrului de Intervenţie Timpurie din Sânmartin, iar în ultimii 10 ani a ocupat funcţia de manager. „Am încercat, cu mai puţine rezultate evidente, programul de intervenţie timpurie în tot judeţul Harghita. Am făcut primii paşi organizând cel puţin formarea asistentelor medicale comunitare în privinţa prevenţiei timpurie a bolilor în perioada precoce. Am organizat formarea profesioniştilor care lucrează cu copii sub 7 ani, incluzând aici educatoarele din grădiniţă, psihologii, pedagogii speciali şi kinetoterapeuţii care lucrează pe această arie. Am reuşit să iniţiem un program de prevenţie în sănătatea mintală a copiilor în tot judeţul Harghita. Sunt foarte mândră că am reuşit să organizăm cu ajutorul asociaţiei (n.n. – Asociaţia Prosperitas Vitae) foarte multe ocazii de formare profesională pe această arie, pot să spun cam necunoscută şi părăsită în România, a intervenţiei timpurii. Am făcut şi mici paşi spre a crea legislaţia necesară pentru a ajunge la acest serviciu pe plan naţional”, a spus Sogor Enikő.

  • O analiză SWOT pentru a se vedea care e situaţia cu investiţiile

Al doilea viceprimar al municipiului Miercurea Ciuc, Bors Béla, va avea în coordonare activitatea de urbanism, investiţiile oraşului în infrastructură, achiziţiile şi administrarea bunurilor urbei – sistemul stradal, iluminatul public, managementul deşeurilor etc.

Viceprimarul Bors Béla a declarat că va coordona şi firmele municipiului sau cele în care are capital majoritar. „La întrebarea care sunt primii paşi pe care o să-i fac?, răspunsul este că voi face cu colegii mei o analiză SWOT, să vedem cum stăm acum cu investiţiile. Din fericire, avem destul de multe. Aş dori ca să le putem finaliza cu succes. Şi, totodată, să elaborăm o strategie pentru a construi infrastructura oraşului unde nu avem infrastructură, ca de exemplu: zona Szécseny, Csiba, Cioboteni”, a spus Bors Béla.

În ultimii 10 ani, noul viceprimar a fost administrator la firma de salubrizare Ecocsík, după care a lucrat la Agenţia de Dezvoltare Regională Centru ca ofiţer de monitorizare a proiectelor europene pe Axa POR, iar în mandatul anterior a fost consilier local în municipiul Miercurea Ciuc.

  • În perioada imediat următoare, ţinta principală este să asigurăm accesul locuitorilor municipiului Miercurea Ciuc la servicii online

Administratorul public al oraşului, Dósa Szilárd, va coordona activitatea de creionare şi implementare a bugetului oraşului, administrarea domeniului public şi privat al oraşului, dar şi relaţia cetăţenilor cu primăria, serviciile publice şi digitalizarea instituţiei.

„Ţinta principală este să avem o bază financiară stabilă atât pentru realizarea investiţiilor, cât şi pentru celelalte atribuţii care ţin de Primăria municipiului Miercurea Ciuc. Trebuie să dotăm personalul cu echipamente performante. Aceasta va avea ca efect şi accesul mai uşor în ceea ce priveşte relaţiile cu publicul şi va eficientiza şi munca în cadrul aparatului de specialitate al primăriei. Mă voi ocupa şi de aspectele de digitalizare. Ţinta principală este să asigurăm accesul locuitorilor municipiului Miercurea Ciuc la servicii online – mai ales în aceste condiţii ale pandemiei să poată avea acces uşor la serviciile publice”, a declarat în cadrul conferinţei de presă managerul public al municipiului.

Dósa Szilárd a fost numit la propunerea primarului Korodi Attila, care a spus că a lucrat cu actualul manager al oraşului când a fost ministru al Mediului, în 2007-2008. De asemenea, edilul a mai precizat că, pentru a ocupa această funcţie, pe Dósa Szilárd îl mai recomandă faptul că „are 9 ani experienţă în administraţia publică şi o experienţă vastă şi în domeniul privat, în domeniul programelor cu finanţare din partea Uniunii Europene”. „Lucruri importante, esenţiale, aşa că am crezut că este o decizie bună dacă echipa de conducere a primăriei va fi completată cu un city manager cu aceste nu numai atribuţii, dar şi experienţă profesională de care avem nevoie”, a conchis Korodi.

La conferinţă a fost prezent şi secretarul general al municipiului, Wohlfart Rudolf, care îşi va continua activitatea potrivit prevederilor legale. (Şt.P.)

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.