Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Peste 2.700 de elevi harghiteni nu au mediile încheiate pe primul semestru | Informația Harghitei - jurnal independent
vineri , 19 aprilie 2024
Home » Învățământ » Peste 2.700 de elevi harghiteni nu au mediile încheiate pe primul semestru
Peste 2.700 de elevi harghiteni nu au mediile încheiate pe primul semestru

Peste 2.700 de elevi harghiteni nu au mediile încheiate pe primul semestru

  • 5,5% este procentul rezultat în urma centralizării datelor transmise de şcoli. Lipsa dispozitivelor electronice şi a accesului la Internet, abandonul şcolar şi raportarea elevilor cu module neîncheiate sunt principalele cauze

Numărul elevilor care nu au frecventat cursurile, având situaţia şcolară neîncheiată pe primul semestru, este de 2.139 de elevi: 1.293 din mediul urban şi 846 din mediul rural. Aproape jumătate dintre aceştia, mai exact 1.053 de elevi, învaţă în şcoli primare şi gimnaziale, majoritatea (679 de elevi) din mediul rural.

Până la sfârşitul lunii noiembrie, când au ajuns în Harghita primele 3.891 de dispozitive electronice achiziţionate prin Programul Naţional „Şcoala de acasă” şi distribuite elevilor, mai mult de 270 de şcolari din familii cu situaţie materială precară nu au putut participa la cursuri, neavând acces la Internet, iar alţi peste 230 de elevi fiindcă nu au avut în familie un laptop, o tabletă sau un smartphone.

„Chiar dacă nu au fost distribuite toate tabletele de la început, chiar dacă nu au avut Internet, conducerea IŞJ, împreună cu directorii de şcoli şi cadrele didactice au căutat măsuri alternative pentru aceşti elevi. Pentru asigurarea egalităţii de şanse la educaţie, aceştia au primit rezumate ale lecţiilor, materiale de sinteză şi teste, astfel încât să poată parcurge materia, să fie evaluaţi şi să poată avea situaţia şcolară încheiată”, a ţinut să precizeze inspectorul şcolar general adjunct Cristinel Glodeanu.

Abandonul şcolar este un alt motiv de neîncheiere a situaţiei şcolare. Dar mai sunt şi alte cauze.

„La liceele tehnologice, ca şi la şcolile postliceale sanitare, sunt module care se închid mai târziu, prelungindu-se şi în al doilea semestru. Când am făcut o primă centralizare a situaţiei elevilor (în ianuarie – n.a.), procentul celor care ar fi putut rămâne cu situaţia neîncheiată era de 2,2%. Eu cred că în 5,5% intră şi elevii care au module neîncheiate, raportaţi ca elevi cu mediile neîncheiate. Am rugat directorii de şcoli să reanalizeze aceste situaţii, pentru că, potrivit noilor reglementări, situaţia şcolară poate fi încheiată cu două note, indiferent de numărul de ore la disciplina respectivă. Şi la modulele unde constată că elevul are cel puţin două note, să-l considere cu situaţia încheiată. În plus, mai sunt acei elevi care ar fi trebuit să facă instruire practică, imposibil de realizat în perioada predării online. De azi încolo vor avea opt săptămâni la dispoziţie să fie notaţi, pentru a li se putea încheia situaţia şcolară şi la această disciplină. Şi sunt convins că procentul celor cu situaţia şcolară neîncheiată pe primul semestru va scădea foarte mult în următoarele săptămâni”, a explicat prof. Cristinel Glodeanu.

Pregătiţi pentru verde; a fost să fie galben…

Conducerea Colegiului Naţional „Octavian Goga” (CNO Goga) din Miercurea Ciuc s-a pregătit de la bun început pentru scenariul verde. S-a făcut dezinfecţie generală în şcoală şi în internat, la bibliotecă, peste tot.

S-au cumpărat bănci noi de o singură persoană, în clase se respectă distanţarea de un metru între pupitre, pe coridoare, la intrarea şi la ieşirea din şcoală au fost montate o mulţime de dispensere cu soluţii dezinfectante, iar stocul de măşti de protecţie a fost reînnoit.

Luni şi-au reluat locurile în bănci 277 de elevi, din totalul de 764 înscrişi. „M-am pregătit pentru scenariul verde, cel mai complicat de pus în practică, cu toţi copiii la şcoală, pentru a nu fi luaţi prin surprindere şi obligaţi să ne pregătim în pripă. Dar, iată, am început în scenariul galben, pentru că rata de infectare în oraş este între 1 şi 1,5 la mie. Aşa că am început cu învăţământul primar şi cu clasele terminale, a VIII-a şi a XII-a. Restul în online. Evident că ne dorim toţi scenariul verde, pentru că este suficient cât am funcţionat în sistemul online, deşi corpul profesoral de la noi s-a adaptat foarte bine şi la acesta, iar lucrurile au mers şnur, cu monitorizarea complexă a activităţilor online pe o unică platformă”, a detaliat directoarea Magdalena Dumbravă.

La Colegiul Goga sunt puţini elevi cu mediile neîncheiate pe primul semestru: nouă de la liceu şi doi de la gimnaziu, în principiu cei care au lipsit foarte mult de la orele în mediu virtual, în ciuda discuţiilor purtate punctual cu părinţii acestora.

Deşi aici nu s-au înregistrat probleme de parcurgere a materiei, în următoarele două săptămâni fiecare profesor va transmite conducerii şcolii unde este nevoie de ore de remediere.

„Intenţionez să îi rog să aplice o testare, din care să îşi dea seama dacă la clasa respectivă trebuie să organizăm ore de remediere, nu în funcţie de ce a predat profesorul, ci în funcţie de ceea ce ştie elevul. Pentru că una este evaluarea online, care are în mod clar o doză de subiectivism, şi alta este testarea la clasă”, a clarificat directoarea Colegiului „Octavian Goga”.

Internatul şcolar, reabilitat de curând, asigură în prezent condiţii moderne de cazare şi de studiu pentru elevi.

Iar la cantina şcolii s-au aplicat toate măsurile de siguranţă. Fiecare elev are locul stabilit la masă, iar cei care iau prânzul, vor fi serviţi de către personalul cantinei „ca la restaurant”, pentru a se evita aglomerarea care s-ar fi produs inevitabil în regim de autoservire.

Creşte intenţia de vaccinare

Şi dacă tot povestim despre siguranţa în unităţile de învăţământ, vă mai spunem că potrivit celei mai recente statistici întocmită la nivelul IŞJ, 125 de şcoli din Harghita, adică aproape 30% din totalul celor care funcţionează în judeţ, sunt înscrise pe platforma de vaccinare.

Uşor, dar constant creşte intenţia de vaccinare în rândul profesorilor şi învăţătorilor, 1.931 (47,75%) din totalul cadrelor didactice fiind deja înscrise. La data de 5 februarie, 936 de dascăli erau programaţi pentru imunizare, iar 527 (13,3%) primiseră prima doză de vaccin.

Potrivit statisticilor, interesul pentru vaccinare este mai mare în rândul personalului didactic auxiliar, 236 de persoane (51,98%) sunt înscrise pe platforma de vaccinare, 107 (23,57%) au fost programate, iar 72 (15,86%) dintre acestea au primit injecţia.

Din rândul personalului nedidactic angajat în unităţile de învăţământ harghitene, format din 1.073 de persoane, 35,6% s-au înscris, 14,8% au fost programate şi 7,1% sunt în aşteptarea rapelului.

Unii şi-au dorit cu nerăbdare, alţii cu rezerve şi, iată, luni a început şi ultimul semestru al acestui an şcolar atipic. Cu siguranţă, va fi de neuitat.

„Este foarte bine că începem activitatea fizică în şcoală şi cu acest prilej le urez bun revenit elevilor şi cadrelor didactice. Revederea este o bucurie pentru toţi şi chiar dacă învăţământul online a grăbit digitalizarea procesului educaţional, învăţământul clasic, faţă în faţă, când învăţătoarea îl ajută pe elev să înveţe alfabetul şi să scrie primele litere, când profesorul explică şi are un feedback imediat la tablă, este cel care a ridicat calitatea educaţiei româneşti şi i-a adus recunoaşterea internaţională de care se bucură, prin olimpicii ei”, a conchis inspectorul şcolar general adjunct Cristinel Glodeanu.

Succes tuturor!

D. MEZEY

Comentarii:

comentarii

2 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.