O vizită neaşteptată la Primăria municipiului Miercurea Ciuc | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 2 decembrie 2021
Home » Societate » O vizită neaşteptată la Primăria municipiului Miercurea Ciuc
O vizită neaşteptată la Primăria municipiului Miercurea Ciuc

O vizită neaşteptată la Primăria municipiului Miercurea Ciuc

Ultima şedinţă a Consiliului local municipal Miercurea Ciuc a avut două puncte pe ordinea de zi, respectiv modificarea hotărârii nr. 33 din 21 februarie 2020 pentru aprobarea proiectului „Reducerea emisiilor de carbon în municipiu prin investiţii bazate pe planul de mobilitate urbană durabilă” şi a cheltuielilor legate de proiect; şi modificarea hotărârii nr. 151 din 24 mai 2018 pentru aprobarea „Studiului de trafic în municipiu”, cu modificările şi completările ulterioare şi a cheltuielilor legate de proiect.

Aşadar, era vorba despre aprobarea a două modificări la tot atâtea hotărâri adoptate de Consiliul local. Din cei 19 consilieri locali au fost prezenţi 14 şi, totuşi, în sala de şedinţă erau mai multe persoane. Am aflat curând, înainte de începerea şedinţei propriu-zise, că în sală erau reprezentanţi ai antreprenorilor care îşi au sediile pe strada Kossuth L. din municipiu. Nimic neobişnuit – în afară de faptul că cei 10, 15 ori 20 de cetăţeni se aşezaseră scaun lângă scaun, de parcă nici nu auziseră de pandemie şi de măsurile de prevenţie – orice cetăţean poate participa la şedinţele consiliilor locale atâta vreme cât acestea nu sunt declarate a fi şedinţe închise. Liderul grupului, aşa mi s-a părut, dl Biró Albin, dar şi alte persoane din grup au prezentat motivul „vizitei lor”, pe scurt, fiind vorba despre faptul că nu sunt de acord cu desfiinţarea parcărilor de pe strada Kossuth, aşa cum prevede proiectul iniţiat de primărie. Discuţiile au fost uşor tensionate, au fost păreri şi pro şi contra din partea consilierilor. Opinia cetăţenilor cu domiciliul pe strada Kossuth este că nu sunt de acord cu desfiinţarea parcărilor de pe această stradă până când nu se rezolvă parcarea promisă.

Din acest punct de vedere sunt de părere că oamenii au dreptate, dar părerea mea nu contează, de altfel, aveam să aflu că lucrurile nu sunt chiar atât de simple,

Dna Dósa Eszter, director executiv în cadrul Primăriei, cea care a elaborat/redactat proiectele în discuţie a declarat următoarele: „Toate aceste proiecte au fost pregătite în anul 2018. Pentru strada Kossuth s-au prevăzut în proiect traseele pietonale, traseele pentru ciclişti, bandă dedicată pentru autobuze, precum şi carosabilul cu două benzi, fără parcări. În conceptul iniţial strada respectivă urma să fie fără parcări. Trebuie să spun că a fost organizată şi a avut loc o întâlnire cu cetăţenii la care a participat şi proiectantul, toate intervenţiile oamenilor au fost luate în considerare şi, drept urmare, spre exemplu, între strada Timişoarei şi strada Márton Áron s-au reintrodus aproximativ 180 de parcări şi în acest fel a fost aprobat proiectul. Se pare că protestatarii de azi nu au participat la forumul respectiv şi acum cer să se reintroducă în proiect parcările. Chestiunea este că nu eu decid cum să se rezolve această problemă, şi-apoi, este destul de problematic să modifici proiectul în această fază avansată. În plus, dacă nu se renunţă la parcări, nu mai este valabil ceea ce s-a proiectat iniţial şi am amintit mai înainte”.

Prin urmare, rămâne să vedem, una din două, ori o stradă Kossuth cu trasee pietonale, trasee pentru ciclişti, bandă dedicată pentru autobuze, precum şi carosabil cu două benzi, fără parcări, ori o stradă Kossuth aşa cum o ştim, cu droaie de autoturisme de-o parte şi de alta a carosabilului.

Ca fapt divers, vă pot spune că s-a prevăzut cumpărarea a 23 de autobuze cu gaz comprimat, adică ecologice, până în 2023, când se finalizează proiectul.

AURELIA ILUŢ

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.