Nu e glumă, chiar se va reabilita autogara din reşedinţa de judeţ | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 17 octombrie 2019
Home » Economic » Nu e glumă, chiar se va reabilita autogara din reşedinţa de judeţ
Nu e glumă, chiar se va reabilita autogara din reşedinţa de judeţ

Nu e glumă, chiar se va reabilita autogara din reşedinţa de judeţ

La modul cel mai serios, reabilitarea autogării din municipiul Miercurea-Ciuc este hotărâtă şi acest lucru se va întâmpla având în vedere faptul că în şedinţa ordinară din 26 februarie a.c., Consiliul local municipal Miercurea-Ciuc a aprobat documentaţia de avizare a lucrărilor pentru investiţia „Reabilitare autogară”. Proiectul despre care vorbim a fost elaborat de SC AEDNA SRL Păuleni-Ciuc şi finanţarea este asigurată din bugetul local.

Înainte de a prezenta caracteristicile tehnice, se impune a fi spus faptul că primele variante pentru reamenajarea autogării au fost prezentate Comisiei de organizare şi dezvoltare urbanistică, realizarea lucrărilor publice, protecţia mediului înconjurător (o denumire lungă, cât o zi de post, dar este cea oficială!) din cadrul Consiliului local, precum şi Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului şi urbanism, încă din luna decembrie 2015. Acestor comisii le-a revenit sarcina să definească punctual cerinţele şi observaţiile referitoare la acest proiect. În cursul lunilor ianuarie şi februarie, proiectul a fost discutat şi rediscutat, ceea ce înseamnă că proiectantul a făcut şi refăcut proiectul de mai multe ori, în tot atâtea variante, pentru ca, în data de 22 februarie 2016, să fie acceptată varianta care a fost aprobată în şedinţa ordinară a Consiliului local.

Caracteristicile tehnico-economice propuse în varianta aprobată sunt după cum urmează: 1) Valoarea estimată a lucrării este de 2,6 milioane lei (inclusiv TVA), din care pentru construcţii+montaj este prevăzută suma de 2,3 milioane lei, iar pentru dotări, suma prevăzută este de 68.658 lei; 2) Durata de execuţie prevăzută este de 12 luni; 3) Caracteristici tehnice: suprafaţa totală este de 8.590 mp; suprafaţa asfaltată: 625 mp; suprafaţa pavată cu dale din beton: 1.870 mp; 16 peroane (3 pentru sosiri, 3 pentru tranzit, 10 pentru plecări); 53 parcări, din care 22 pentru autobuze, 5 pentru taximetre, 8 pentru însoţitori de călători şi 18 pentru personal.

Proiectul a fost afişat în sala de şedinţă şi a putut fi cercetat înainte de a se adopta. „Se poate spune – ne-a precizat în conferinţa de presă ce a urmat şedinţei, viceprimarul cu atribuţii de primar, Antal Attila – că s-a găsit până la urmă soluţia care va asigura un flux raţional atât pentru autobuze, cât şi pentru publicul călător”.

AURELIA ILUŢ

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.