Noi detalii privind accesul în Primăria Miercurea Ciuc în contextul restricţiilor impuse la nivel naţional | Informația Harghitei - jurnal independent
sâmbătă , 27 noiembrie 2021
Home » Societate » Noi detalii privind accesul în Primăria Miercurea Ciuc în contextul restricţiilor impuse la nivel naţional
Noi detalii privind accesul în Primăria Miercurea Ciuc în contextul restricţiilor impuse la nivel naţional

Noi detalii privind accesul în Primăria Miercurea Ciuc în contextul restricţiilor impuse la nivel naţional

Reprezentanţii Primăriei Miercurea Ciuc au oferit noi detalii legate de accesul locuitorilor municipiului reşedinţă de judeţ la serviciile administraţiei publice locale, având în vedere restricţiile impuse la nivel naţional în contextul pandemiei de coronavirus. Primarul Korodi Attila a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă că se încearcă, după apariţia a două reglementări în ultimele zile, ca sistemul administrării relaţiilor cu publicul să fie cât mai accesibil şi, luându-se în considerare experienţele pozitive din anul trecut, vor fi menţinute atât procedurile privind utilizarea platformelor online, cât şi cele referitoare la prezenţa fizică în instituţie.

Acesta a precizat că procedurile privind prezenţa fizică vor fi valabile, în general, în cazul celor care au certificatul verde, adică fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 şi că au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete, prezintă rezultatul negativ al unui test PCR pentru infecţia cu coronavirus, nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ al unui test antigen rapid, nu mai vechi de 48 de ore ori se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării, dar documentele pot fi depuse şi online, fiind facilitat accesul la serviciile fiecărei direcţii în parte. Totodată, se poate utiliza platforma ghiseul.ro pentru plata diferitelor impozite şi taxe.

Korodi Attila a spus că serviciile în domeniul protecţiei sociale vor fi accesibile pentru toată lumea, pentru că este o perioadă în care se depun cererile pentru ajutorul de încălzire şi în care se derulează proceduri cu privire la protecţia copiilor şi familiei. Primarul municipiului Miercurea Ciuc a adăugat că în domeniul fiscal există o singură situaţie care poate fi catalogată ca urgenţă, şi anume achitarea contravalorii timbrului judiciar, care se poate face la casieria situată în Cetatea Mikó, la o fereastră separată.

Potrivit afirmaţiilor sale, procedurile de urbanism vor fi accesibile cu prezenţă fizică doar în cazul celor care au certificatul verde. În ceea ce priveşte Biroul de stare civilă, vor fi primiţi toţi cetăţenii, în situaţii excepţionale, cum ar fi naşterea unui copil sau înregistrarea unui deces în familie. Va fi abordată ca situaţie excepţională şi cea în care un copil de 14 ani doreşte să aibă carte de identitate şi vor fi primiţi şi cei care nu au certificat verde, fiind elaborată o procedură internă în acest scop. Celelalte persoane care doresc să aibă o nouă carte de identitate vor trebui fie să prezinte certificatul verde, fie să aştepte eliminarea reglementărilor introduse la nivel naţional. Pentru cei care au depus deja în ultima perioadă cereri pentru eliberarea unor astfel de documente a fost deschis un ghişeu separat, situat în aer liber, a mai spus Korodi Attila.

Edilul a menţionat că nu s-au primit încă informaţii legate de situaţia din această toamnă, dar până la sfârşitul verii în jur de o treime dintre locuitorii municipiului Miercurea Ciuc au avut posibilitatea obţinerii certificatului verde, ceea ce înseamnă că în peste jumătate dintre familii este cel puţin o persoană care poate să se prezinte fizic la primărie pentru a rezolva diverse probleme. „Pe lângă abordarea online, îi încurajăm pe toţi cei care au certificat verde să îi ajute pe cei care încă nu au, pentru ca procedurile administrative ale primăriei, accesul la serviciile noastre să fie cât mai fluent”, a mai spus Korodi Attila.

Prezent la conferinţa de presă, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Harghita, Borboly Csaba, a declarat că în ceea ce priveşte pandemia de coronavirus există un singur aspect pozitiv, şi anume cel al digitalizării şi relaţiei cu publicul în sistem online, mai ales că de pildă oamenii trebuiau să se deplaseze înainte destul de des la Miercurea Ciuc din Tulgheş, Bilbor, Secuieni sau alte localităţi mai îndepărtate ale judeţului, pentru diverse avize, adeverinţe sau aprobări.

Acesta a precizat că a trimis o adresă ministrului interimar al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Tánczos Barna, prin care a sugerat menţinerea acestui mod de lucru şi după încheierea pandemiei, deoarece există importante cheltuieli administrative, în condiţiile în care cel puţin 10 la sută din resursele societăţilor, organizaţiilor neguvernamentale sau oamenilor care doresc să îşi rezolve o problemă, să iniţieze un proiect ori să lanseze o afacere sunt consumate de birocraţia excesivă, pierzându-se timp şi bani. Borboly Csaba a adăugat că s-a încercat colectarea de informaţii la nivel de judeţ în ceea ce priveşte relaţiile cu publicul în această perioadă de 30 de zile de restricţii şi din partea instituţiilor guvernamentale şi s-a constatat că se pot rezolva probleme în sistem online în fiecare dintre acestea.

Preşedintele CJ Harghita a mai spus că sistemul de lucru introdus în instituţia pe care o conduce va fi menţinut şi există în continuare o singură adresă de e-mail: (info@judetulharghita.ro) care poate fi utilizată pentru trimiterea diverselor solicitări, iar mesajele electronice vor fi supuse unui triaj pentru ca acestea să ajungă la persoanele care trebuie să rezolve problemele respective şi să se ajungă astfel la cea mai bună soluţie. Cei care se prezintă cu acte, fizic, în faţa registraturii trebuie să ştie că documentele vor fi păstrate în condiţii de siguranţă câteva zile, în „carantină”, în interesul protejării sănătăţii angajaţilor instituţiei, a afirmat Borboly Csaba. Acesta a menţionat că, în ceea ce priveşte direcţia pentru protecţie socială, a fost amenajat şi un spaţiu care este dezinfectat non-stop, la intrarea în CJ Harghita, unde este posibilă şi consultanţa, dar se poate solicita prin telefon şi deplasarea la domiciliu a reprezentanţilor instituţiei.

Activitatea în CJ Harghita se desfăşoară în sistem hibrid, care include telemunca şi prezenţa la birou, însă cu personal redus, a mai afirmat Borboly Csaba.

EMIL GROZA

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.