Lungimea totală a pistelor de biciclete din Miercurea Ciuc este de 11 km | Informația Harghitei - jurnal independent
marți , 29 septembrie 2020
Home » Societate » Lungimea totală a pistelor de biciclete din Miercurea Ciuc este de 11 km
Lungimea totală a pistelor de biciclete din Miercurea Ciuc este de 11 km

Lungimea totală a pistelor de biciclete din Miercurea Ciuc este de 11 km

  • Dintre acestea, o bună parte sunt o „struţo-cămilă”, punând bicicliștii la încercări dificile

În ultimii ani, conducerea municipalităţii Miercurea Ciuc a adoptat termeni ca mobilitate urbană, oraș inteligent, reducerea poluării. La începutul acestui an, Guvernul a adoptat o hotărâre pentru reglementarea circulaţiei trotinetelor electrice pe drumurile publice. Printre altele, aceasta prevede că trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista pentru biciclete, iar în lipsa acesteia, vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulaţia vehiculelor este de 50 km/h.

Pornind de la aceste premise, am solicitat câteva informaţii legate de situaţia actuală a pistelor de biciclete din Miercurea Ciuc, lungimea lor, câte sunt omologate și câte nu.

Potrivit Serviciului cultural, de învăţământ, sport și tineret din cadrul Primăriei Miercurea Ciuc, în municipiu pistele de biciclete existente sunt avizate de către Serviciul Rutier al Inspectoratului de Poliţie, iar lungimea lor ajunge la 11 km.

În total sunt 19 piste, cele mai lungi aflându-se pe străzile Szász Endre – Zsögödi Nagy Imre (555 m – 1.970 m), Szék (1.550 metri), Topliţa (1.511 m) și Kossuth Lajos (1.360 m, cu precizarea că aici pista este împărţită pe cele două trotuare). Porţiuni mai mici de piste au fost amenajate (marcate) pe străzile Arsenalului (62 m), Pieţei (250 m), Nicolae Bălcescu (190 m), în piaţa Libertăţii (157 m) sau Piaţa Cetăţii (100 m).

Şi totuși…

Cele două cifre – 19 piste de biciclete amenajate în municipiu, cu lungime totală de 11 km – pe hârtie dau bine. Însă doar până ce mergi pe ele.

O bună parte au fost amenajate cât se poate de simplu: s-a tras o dungă albă pe trotuar, iar din loc în loc s-a desenat o bicicletă. Acestea sunt cel mai ușor de ignorat de trecători, mai ales că în multe locuri vopseaua nu mai este vizibilă. De asemenea, lăţimea acestor piste este insuficientă ca să poate trece două biciclete una pe lângă alta.

În ceea ce privește calitatea pistelor, pe o parte din ele te simţi ca pe macadam din cauza asfaltului deteriorat. În alte locuri, prin degradarea și dispariţia grătarelor metalice care acopereau șanţurile de scurgere a apei pluviale (pe străzile Petőfi Sándor și Márton Áron) poţi să ai surprize neplăcute, mai ales dacă ai o bicicletă cu roţi subţiri.

Nici pe strada Mihail Sadoveanu nu e tocmai plăcut să mergi, deoarece pista de biciclete de pe trotuar urmează „coborâșurile” și „suișurile” apărute în urma amenajării intrărilor în curţile imobilelor de acolo.

O pistă recent amenajată, cu câte o bandă pe sensul de mers, este cea de pe strada Zsögödi Nagy Imre, doar că aceasta îi poate pune în încurcătură pe pietoni. Aceștia, mergând pe trotuar, constată că, dintr-o dată, nu mai au pe unde merge, pentru că pista ocupă tot trotuarul sau lasă liberă o porţiune foarte mică.

Avem, așadar, 19 piste de biciclete, o lungime a acestora de 11 km, dar multe din ele sunt, cum spunea cineva, o „struţo-cămilă”, nefiind nici în beneficiul bicicliștilor, dar, uneori, nici în cel al pietonilor.

LIVIU C.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.