Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Întreprinzătorii din Miercurea Ciuc, invitaţi să participe la un sondaj care vizează starea economică | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 18 aprilie 2024
Home » Economic » Întreprinzătorii din Miercurea Ciuc, invitaţi să participe la un sondaj care vizează starea economică
Întreprinzătorii din Miercurea Ciuc, invitaţi să participe la un sondaj care vizează starea economică

Întreprinzătorii din Miercurea Ciuc, invitaţi să participe la un sondaj care vizează starea economică

Iniţiativa aparţine preşedintelui interimar al Organizaţiei UDMR Miercurea Ciuc, deputatul Korodi Attila, în vederea realizării strategiei de relansare economică a municipiului reşedinţă de judeţ, iar formularul dezvoltat în acest scop a fost lansat şi este accesibil pe Facebook

„Vrem să avem o imagine clară, cu ce se confruntă întreprinzătorii, dar totodată vrem să ştim şi care vor fi paşii de ieşire din această situaţie şi de dezvoltare pe care îi văd ei în perioada următoare”, a declarat, miercuri, deputatul Korodi Attila, într-o conferinţă de presă online.

Formularul online, redactat atât în limba maghiară, cât şi în limba română, se constituie ca o platformă de comunicare cu privire la strângerea de date, dar şi ca portal de transmitere a tuturor informaţiilor publice locale sau naţionale, a materialelor de presă relevante din domeniul economic, utile companiilor întreprinzătorilor locali, a precizat deputatul UDMR. În acelaşi scop a fost înfiinţată pe aceeaşi reţea de socializare pagina „StartSzereda”, urmând să fie creat şi un site destinat aceluiaşi obiectiv, care va oferi acelaşi suport, dar în afara reţelelor de socializare.

Între altele, întrebările formularului vizează situaţia actuală a întreprinzătorilor, problemele cu care aceştia se confruntă în prezent, planurile, măsurile şi acţiunile pe care doresc să le dezvolte pe termen mediu şi lung, care ar fi sprijinul de care au nevoie din zona publică, din cea financiar-bancară sau din zona de expertiză.

Un capitol separat este destinat relaţiei cu autoritatea publică locală. „Dorim să ştim, în momentul în care autoritatea locală creează un plan de acţiune în zona economică, care ar trebui să fie zonele de intervenţie. De exemplu, pentru a atrage noi investitori în oraş, care să ajute companiile noastre să se dezvolte cât mai bine. Sau care ar fi trebuit să fie companiile care să fie prezente în oraş, vânzarea produselor pe care ei le dezvoltă să fie propice? Am dori să ştim şi care ar trebui să fie domeniul de industrie pe care l-ar vedea util în oraş pentru anii următori. Totodată, unde ar schimba ei relaţia între administraţia publică locală şi cetăţean”, a detaliat deputatul Korodi Attila.

Formularul poate fi completat până în data de 24 mai, răspunsurile oferite de întreprinzătorii locali urmând să fie analizate şi luate în calcul la elaborarea viitoarei strategii de dezvoltare economică a municipiului reşedinţă de judeţ.

„Analiza va fi făcută împreună cu asociaţiile profesionale şi în cadrul unor focus grupuri, invitând câţiva întreprinzători, pentru a avea datele analizate într-o manieră cât mai corectă, pentru a afla ce se află în spatele datelor. Totodată, dorim ca datele pe care le avem la dispoziţie să ne ajute ca în timpul verii să avem primele propuneri de acţiune pentru cei care iau decizii la nivel local, la nivel judeţean sau grupurile parlamentare UDMR. (…) În toamna acestui an vom veni cu un set de strângere de date, care se va baza pe experienţa de o jumătate de an pe care o au deja întreprinzătorii în perioada aceasta de criză, (…) cu date detaliate despre cum ar trebui să acţionăm în anii următori împreună, pentru a putea dezvolta o economie mai puternică a oraşului”, a adăugat parlamentarul UDMR.

Iniţiatorul acţiunii a precizat că, potrivit informaţiilor primite de la specialişti în domeniul economic, în Miercurea Ciuc există în jur de 1.800 de companii active şi că se mizează pe strângerea de date de la câteva sute de întreprinzători, pentru ca datele astfel obţinute să fie relevante.

DANIELA MEZEY

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.