luni , 17 decembrie 2018
Home » (Inter)Național » InnoTrans 2018 – viitorul mobilităţii
InnoTrans 2018 – viitorul mobilităţii

InnoTrans 2018 – viitorul mobilităţii

Evenimentul care a avut loc în capitala Germaniei, la Centrul Expoziţional Messe Berlin, şi-a deschis anul acesta porţile, în perioada 18-21 septembrie, pentru a douăsprezecea oară de la inaugurarea din 1996.

Pentru a ne face o idee despre dimensiunile acestei expoziţii feroviare, trebuie spus că cele 41 de hale ale centrului au fost împărţite în cinci categorii de expozanţi, reprezentând: tehnologia feroviară, infrastructură, transport public, interioare şi construcţii tuneluri. La exterior, expozanţii au beneficiat de 3.500 metri de cale ferată pe care au fost expuse de la trenuri de mare viteză, până la vagoane pentru transport marfă şi diferite alte utilaje pentru construcţie, întreţinere şi reparaţii căi ferate.

În cele patru zile ale expoziţiei au fost prezentate, de către cei peste 400 de expozanţi, vehicule feroviare aflate la primul contact cu publicul, unele prototipuri care aşteaptă investitori sau cumpărători pentru a intra în producţie, altele care au fost lansate şi în perioada imediat următoare vor intra în serviciu. Spre exemplu: trenurile produse de Siemens – Desiro City pentru operatorul britanic GTR, ale companiei elveţiene Stadler, care livrează 33 de trenuri Mälartåg, operatorului suedez Mälab; acelaşi producător a prezentat locomotiva Stadler Eurodual – una dintre cele mai puternice de pe piaţă, care poate funcţiona în modul electric, dar şi cu un motor diesel. Vedeta celor de la Stadler şi una dintre cele mai apreciate apariţii la InnoTrans 2018 a fost, fără îndoială, rama Flirt EMUSOB. Operatorul german de stat DB a prezentat noua achiziţie pentru linia Nurenberg-München, o ramă electrică modernă produsă de Skoda Transportation. Canadienii de la Bombardier au prezentat Talent 3 City Jet pentru operatorul austriac naţional OBB – una dintre cele mai aşteptate apariţii de la centrul expoziţional din Berlin. Bineînţeles că nu au lipsit trenurile de mare viteză ale producătorilor asiatici din Japonia, China, Coreea de Sud – ultima venind chiar cu un prototip de tren construit de CRRC, care, cred eu, a fost cel mai fotografiat vehicul al expoziţiei.

 Prezenţa românească la InnoTrans 2018

La standul numărul 101 din hala 11.2 au participat sub stand comun, în organizarea Asociaţiei Industriei Feroviare (AIF), cinci firme româneşti: Club Feroviar – platforma de comunicare; Eximprod Grup – transport şi distribuţie energie; România Euroest SA – primul producător român de locomotive hibrid şi pe baterii tip LEA; Ronside Steel – electrificări căi ferate şi construcţii civile; Spiact Craiova SA – producător de echipamente de siguranţă feroviară; Remarul 16 Februarie SA – constructor şi reparator de material rulant; RAAL SA – producător de sisteme de răcire şi schimbătoare de căldură; Grupul de firme HIAROM Invest SRL; FLEXIBIL SRL – producător de sisteme anti-vibraţii şi izolare fonică; Atelierele CFR Griviţa SA – reparator vagoane; Astra Vagoane Călători SA – constructor şi reparator material rulant.

Pe lângă acestea, ne mândrim cu un prototip de boghiu destinat transportului de tancuri pe calea ferată, care a fost prezentat la standul americanilor de la Greenbrier, după designul domnului Horia Santău de la Astra Arad, prototip care a prezentat un mare interes din partea reprezentanţilor armatelor poloneze şi germane.

Pe durata celor patru zile de expoziţie au avut loc multiple lansări, prezentări, dezbateri şi conferinţe privind viitorul transportului pe şinele paralele şi digitalizarea acestuia, cu scopul de a creşte confortul, dar mai ales siguranţa şi aplicat efectiv pe nevoile publicului călător şi al beneficiarilor mărfurilor transportate.

Prezenţa domnului ministru al Transporturilor, Lucian Şova, împreună cu domnii directori ai CFR Călători, CFR Infrastructură, CFR Marfă, precum şi cel al Autorităţii de Reformă Feroviară, la cel mai mare eveniment al industriei feroviare mondiale, ne dă speranţe că poate într-un viitor, sperăm cât mai apropiat, şi calea ferată din România să înceapă a recupera distanţa uriaşă care s-a creat între transportul feroviar din ţara noastră şi transportul feroviar european sau global.

Ca întotdeauna, Berlinul a fost o gazdă extraordinară pentru cei peste 100.000 de vizitatori ai InnoTrans 2018, impresionanta infrastructură feroviară urbană făcând posibilă acea mobilitate râvnită de toată lumea.

Adrian GABOR, Siculeni

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.