HEINEKEN, una dintre cele mai importante companii de pe piaţa din judeţul Harghita | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 19 mai 2022
Home » Economic » HEINEKEN, una dintre cele mai importante companii de pe piaţa din judeţul Harghita
HEINEKEN, una dintre cele mai importante companii de pe piaţa din judeţul Harghita

HEINEKEN, una dintre cele mai importante companii de pe piaţa din judeţul Harghita

Pe plan naţional, Miercurea Ciuc e recunoscut în special prin prisma a două lucruri: temperaturile extrem de scăzute şi berea produsă aici. De altfel, cred că tuturor ni s-a întâmplat, măcar o dată, ca atunci când spunem numele oraşului Ciuc să continuăm, în spirit de glumă, cu încă una şi mă duc.

Despre fabrica de bere din Miercurea Ciuc, dar şi despre Heineken, compania sub care funcţionează, vă invităm să aflaţi mai multe în cadrul unui interviu realizat cu Eduard Polschi, manager-ul fabricii din municipiul reşedinţă de judeţ. De asemenea, în cadrul acestui interviu vom afla şi răspunsul la o întrebare des adresată: berea Ciuc se fabrică şi în alte fabrici decât cea din Miercurea Ciuc?

– Câte fabrici de bere HEINEKEN funcţionează în ţară şi care sunt mărcile de bere aflate din portofoliul HEINEKEN România?

– În România, HEINEKEN deţine 4 fabrici, situate în Miercurea Ciuc, Craiova, Constanţa şi Târgu Mureş. Oferim consumatorilor din România un portofoliu divers de produse, ce include, alături de brandul nostru global Heineken®, branduri de bere internaţionale renumite (Birra Moretti®, Desperados®, Edelweiss®), cât şi branduri locale şi regionale (Ciuc Premium®, Ciuc Radler®, Neumarkt®, Bucegi®, Golden Brau®, Silva®, Harghita®, Haţegana®), alături de brandurile de cidru (Strongbow®, Old Mout®). De asemenea, ne mândrim cu un portofoliu puternic de produse fără alcool, în acest moment, existând pe piaţa locală 7 opţiuni fără alcool: Heineken® 0.0, Birra Moretti® 0.0, Golden Brau® 0.0, şi 4 sortimente Ciuc Radler® cu 0% alcool.

– Care sunt berile care se produc şi se îmbuteliază în fabrica din Miercurea Ciuc?

– Majoritatea brandurilor din portofoliul HEINEKEN România sunt produse în cele 4 fabrici locale, şi mai mult decât atât, ne aprovizionăm de la furnizori locali cu peste 70% din ingredientele necesare pentru producţie.

Indiferent de capacitatea de producţie şi îmbuteliere a fiecărei fabrici, cu siguranţă, numitorul comun pentru toate cele 4 locaţii de producţie, este calitatea produselor noastre, care este aceeaşi, oriunde. Fabrica din Miercurea Ciuc este poate cea mai complexă din punct de vedere al capacităţilor de producţie şi îmbuteliere, si spun asta pentru că în această fabrică, producem aproape toate produsele din portofoliul local (bere cu alcool, fără alcool, radler), în aproape toate tipurile de ambalaj (sticlă returnabilă şi nereturnabilă, butoaie tip keg, PET de diverse forme şi mărimi).

Ne puteţi ajuta cu clarificarea unor zvonuri? Berea Ciuc se face/se îmbuteliază şi în altă fabrică în afară de cea de la Miercurea Ciuc?

– După cum spuneam, clienţii si consumatorii sunt cei mai importanţi, iar aceasta înseamnă pentru noi, cei care producem berea, că promisiunile făcute sunt întotdeauna respectate, mai ales atunci când vorbim despre calitatea şi disponibilitatea produselor. De aceea, capacităţile de producţie din fabrici sunt uniformizate şi standardizate, astfel încât să asigurăm aceleaşi standarde de producţie şi calitate, indiferent de sortimentul produs şi de locaţia unde este produs.

Aş menţiona că berea Harghita este brandul produs numai în fabrica din Miercurea Ciuc şi distribuit local în Harghita şi judeţele limitrofe.

Care este capacitatea de producţie a fabricii din Miercurea Ciuc şi câţi angajaţi are?

– Capacitatea de producţie a fabricii noastre din Miercurea Ciuc este suficient de mare încât să acopere cererea şi, de asemenea, adaptabilă în funcţie de sezon şi cerinţele din piaţă. Subliniem că această producţie este realizată cu mândrie de cei 170 de colegi.

Pe viitor ne putem aştepta şi la alte sortimente de bere care se vor produce sub egida HEINEKEN România?

– În ultimii ani, dinamica pieţei de bere, dar şi a altor categorii apropiate, a fost dictată de noi tendinţe, schimbări în obiceiurile de consum şi preferinţele consumatorilor. De exemplu, vedem o accelerare a segmentului de băuturi cu diverse gusturi, radlere sau chiar opţiuni fără alcool. Şi noi, HEINEKEN România, ducem mai departe spiritul care ne defineşte dintotdeauna, acela de inovator. Ne propunem să contribuim la modelarea viitorului categoriilor de produse pe care le producem, şi în acelaşi timp, să răspundem tendinţelor de consum care vor apărea, păstrând totodată standardele de calitate şi angajamentele de responsabilitate.

Încercăm să ne surprindem în mod constant consumatorii şi promitem câteva surprize şi în viitorul apropiat. De exemplu, anul acesta, am lansat o nouă variantă a brandului Ciuc® Radler fără alcool, vişină şi lămâie. Ciuc® Radler este, de altfel, primul brand care a lansat un mix de bere şi limonadă, pe piaţa locală, având în acest moment 4 varietăţi de gust. Tot în 2021, am lansat Birra Moretti® 0.0, completând astfel portofoliul nostru local de bere fără alcool.

– A afectat, pozitiv sau negativ, pandemia consumul şi producţia de bere? Activitatea fabricii a fost afectată?

– Cu siguranţă, pandemia a fost o lecţie pentru noi toţi, atât pe plan personal, cât şi profesional. Iar pentru business-uri, noile provocări aduse de pandemie au fost un test al rezilienţei şi al flexibilităţii.

Încă de la începutul pandemiei, siguranţa şi sănătatea tuturor colegilor a fost principala noastră prioritate, motiv pentru care au fost implementate rapid toate măsurile de protecţie necesare. Cealaltă prioritate a fost continuitatea business-ului, iar în toată această perioadă, cele 4 fabrici HEINEKEN din România au fost complet funcţionale şi am reuşit să ne continuăm activitatea, deservindu-ne în continuare clienţii şi consumatorii.

Dar bineînţeles, că am avut propriile provocări, în special operaţionale, generate mai ales de modificarea obiceiurilor şi ocaziilor de consum, în contextul schimbărilor şi restricţiilor impuse. Astfel, datorită deciziilor locale rapide, am reuşit să ne mobilizăm pentru a răspunde noilor cerinţe ale pieţei. Am reuşit să încheiem aceşti 2 ani cu rezultate bune, HEINEKEN are un business solid în România şi pandemia ne-a demonstrat că avem o capacitate de adaptare foarte bună. Ne continuăm misiunea de a oferi consumatorilor produse de calitate, de a produce local băuturile pe care românii le apreciază şi să avem un impact pozitiv în comunitate.

– În trecut i-aţi obişnuit pe localnici cu o acţiune care a avut mare succes – Ziua Porţilor Deschise. După ce vom scăpa de pandemie, ne vom putea aştepta din nou la reluarea acestui eveniment?

– Cu siguranţă şi nouă ne lipsesc astfel de vizite din partea consumatorilor noştri, interacţiunea directă cu ei, în cadrul fabricii noastre, şi abia aşteptăm şi noi să putem relua această activitate, atunci când contextul ne va permite.

Tot ca impact social, aveaţi programul HEINEKEN pentru Comunităţi. În ce stadiu se mai află? Îl mai derulaţi?

– Dintotdeauna, sustenabilitatea a jucat un rol esenţial în modul în care HEINEKEN îşi desfăşoară activitatea. Suntem o companie orientată spre creştere, dar care îşi propune să facă acest lucru printr-o strategie de sustenabilitate şi responsabilitate, Brew a Better World. Raise the Bar 2030, care îşi propune să ducă mai departe călătoria de sustenabilitate a companiei noastre şi stabileşte noile ambiţii globale, cu accent pe 3 piloni principali (mediu, social şi consum responsabil).

Grija pentru comunităţi rămâne în continuare un obiectiv important al pilonului de responsabilitate socială. Suntem preocupaţi de comunităţile noastre locale şi ne dorim să contribuim la dezvoltarea acestora. Astfel, de-a lungul timpului, ne-am implicat activ în diverse proiecte sociale şi de sprijin al comunităţii, şi cu siguranţă că vom continua să susţinem în mod activ proiectele cu impact social, atât direct, cât şi cu ajutorul partenerilor noştri locali şi naţionali.

Anul trecut, la începutul pandemiei, ne-am bucurat că am putut sprijini Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea Ciuc cu achiziţionarea a 10 paturi de terapie intensivă, 6 aparate de monitorizare a semnelor vitale şi echipamente de protecţie pentru personalul medical, în valoare totală de 250.000 RON. De asemenea, avem parteneriate deja de durată prin care sprijinim echipa de hochei din Ciuc, echipa de ciclism Team Novák, pe care ne propunem să le ducem mai departe şi chiar să stabilim unele noi.

XXX

Fabrica a început producţia în anul 1974, având o capacitate anuală de 225,000 hectolitri. În anul 1996, a fost privatizată, iar în perioada 1998-2000 capacitatea de producţie a avut o creştere impresionantă. În anul 2000 a fost preluată de grupul austriac Brau Union, care a modernizat şi diversificat capabilităţile de producţie până în anul 2003, când fabrica a devenit parte a grupului HEINEKEN. De atunci, de aproape 20 de ani, fabrica a beneficiat de programe coerente şi semnificative de dezvoltare, din toate punctele de vedere (calitate, capacitate, capabilitate, flexibilitate etc.), care au făcut ca această fabrică să fie una importantă, atât pentru HEIENKEN România, dar şi pentru industria berii de pe piaţa locală.

Consemnare de LIVIU CÂMPEAN

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.