Gata, s-a rezolvat! Cardurile returnate se pot ridica de la CAS Harghita | Informația Harghitei - jurnal independent
sâmbătă , 23 octombrie 2021
Home » Sănătate » Gata, s-a rezolvat! Cardurile returnate se pot ridica de la CAS Harghita
Gata, s-a rezolvat! Cardurile returnate se pot ridica de la CAS Harghita

Gata, s-a rezolvat! Cardurile returnate se pot ridica de la CAS Harghita

Aşa mi-a spus d-l Duda Tihamér Attila, preşedintele instituţiei nominalizate în titlu, aşa vă spun şi eu, completând informaţia de bază cu elementele necesare susţinerii ei şi – evident – susţinerii demersului pe care dumneavoastră îl veţi întreprinde.

Prin urmare, reţin, în interesul asiguraţilor ale căror carduri naţionale de sănătate au ratat din diferite motive ţinta, faptul că, pentru a intra în posesia lor, cei în cauză trebuie să se deplaseze la sediul Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Harghita, unde, în urma solicitării adresate angajatului care se ocupă cu aceste probleme, aflat undeva în spatele unui ghişeu de la parterul clădirii, vor primi documentele în discuţie, după ce vor semna un proces-verbal tip borderou şi îi vor prezenta funcţionarului un act de identitate.

Dar asta nu e tot, pentru că, mai arăta d-l Duda, cardul poate fi ridicat nu numai de către titular, ci şi de altă persoană care respectă procedura de eliberare şi care semnează în dreptul numelui domnului ori doamnei „X”, confirmând astfel că a primit documentul de la Casă.

Soluţia în sine, după părerea interlocutorului meu, poate rezolva problema unei întregi comunităţi sau a unei părţi a ei, dacă, să zicem, un primar, un preot, un profesor, un om de afaceri sau altcineva, lider al locului, doreşte să-i scutească pe oamenii dintr-o comună, un sat ori un cătun dintr-o parte sau alta a judeţului, de o cheltuială cu un drum până la Miercurea-Ciuc.

Important de ştiut ar mai fi aici şi programul omului de la ghişeu, motiv pentru care mă voi opri asupra lui şi voi consemna următoarele: luni, marţi şi joi, el va lucra între orele 08:30 şi 15:00; miercuri – între 08:30 şi 16:30, iar vineri – între 08:30 şi 13:00.

Pentru asiguraţii care au probleme legate de card sau doresc mai multe informaţii privitoare la utilizarea lui, iată şi alte posibilităţi de contact: prin e-mail – cardsanatate@cashr.ro; prin telefon, apelând numerele 0266/31.02.60 şi 0266/31.03.11, interior 127 pentru ambele cazuri, plus site-ul Casei, pe care sunt postate destule date în măsură să-i satisfacă pe curioşi: www.casan.ro/cashr.

La capitolul „noutăţi în aşteptare” notez scurt că, printr-o adresă scrisă, toţi furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale au fost rugaţi ca, în decurs de două zile, să informeze Casa dacă au achiziţionat sau nu cititoare de carduri, având în vedere că din 1 februarie a.c. utilizarea cardului naţional de sănătate este mai mult decât sigură, chiar dacă proiectul de HG, încă postat pe site-ul CNAS, nu a fost aprobat până în momentul în care am încredinţat aceste rânduri tiparului. Şi nu spun eu asta, aşa, de la mine, ci o spune chiar d-l Duda, preşedintele-director general al Casei de Asigurări de Sănătate Harghita, aflat, se înţelege, mult mai aproape de sursa de informaţii…

ŞTEFANA DRĂGHICI

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.