duminică , 17 decembrie 2017
Home » Economic » Elevii de la Liceul Teoretic „Márton Áron” şi firmele de exerciţiu
Elevii de la Liceul Teoretic „Márton Áron” şi firmele de exerciţiu

Elevii de la Liceul Teoretic „Márton Áron” şi firmele de exerciţiu

Liceul Teoretic „Márton Áron” a fost, miercuri, gazda unui eveniment de promovare a conceptului de firmă de exerciţiu în rândul elevilor. Acţiunea face parte dintr-un proiect finanţat cu fonduri europene derulat de Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Harghita, în care liceul amintit este partener. În cadrul acestui proiect, 60 de elevi de la Liceul Teoretic „Márton Áron” din Miercurea-Ciuc şi câteva sute de la liceele tehnologice din judeţ învaţă cum să înfiinţeze o firmă de exerciţiu, cum funcţionează, cum se administrează, ţinând cont că aceasta este structurată ca şi în viaţa reală.

În cuvântul de deschidere al evenimentului de miercuri, la care au participat cei 60 elevi incluşi în proiect, dar şi alţi colegi de-ai lor, inspectorul şcolar general Bartolf Hedwig, care este şi managerul de proiect, le-a explicat de ce este bine să fie membri într-o firmă de exerciţiu. Pentru că „voi aveţi şansa de a vă crea o imagine concretă despre cum trebuie să arate şi să funcţioneze o firmă, care este rolul  vostru în cadrul unei firme, cum este să fii angajator sau angajat”. Aceasta a spus că „nu este uşor în ziua de astăzi să fii într-o firmă, să conduci o firmă”, însă ei au ocazia să cunoască informaţii practice despre ceea ce înseamnă o firmă şi pot dobândi cunoştinţe pe care le vor putea folosi în viaţa de adult.

Directorul Liceului Teoretic „Márton Áron” şi coordonatorul activităţilor cu  partenerii, Varga László, a făcut o scurtă prezentare a proiectului cu accentul tocmai pe aceste firme de exerciţiu. Acesta a spus că cei 60 de elevi ai Liceului au înfiinţat deja patru astfel de firme, fiecare fiind formată din 15 membri. Fiecare firmă de exerciţiu are un partener real, o societate comercială mamă.

 

 Ce este o firmă de exerciţiu?

„Firma de exerciţiu (FE) este o metodă didactică modernă care contribuie la  dezvoltarea spiritului antreprenorial. Este o concepţie modernă de integrare şi de aplicare interdisciplinară a cunoştinţelor, asigurând condiţii pentru aprofundarea practică a competenţelor dobândite de elevi în pregătirea profesională. În cadrul activităţilor desfăşurate în firma de exerciţiu, tânărul va participa motivat la propria formare, dobândind competenţe ce îi vor uşura inserţia pe piaţa muncii. Firma de exerciţiu serveşte la dobândirea, verificarea şi aprofundarea cunoştinţelor economice, comerciale, formarea abilităţilor, a capacităţilor personale şi a modurilor de comportament în toate domeniile din structurile întreprinderii, de la referent până la întreprinzător”, a explicat Gáll Enikő, coordonatoarea firmelor de  exerciţiu. De asemenea, a continuat vorbitoarea, „punctele forte ale firmei de exerciţiu sunt abordarea practică şi contactele cu mediul extern. Asemănător întreprinderilor din economia de piaţă reală, firmele de exerciţiu se află într-o relaţie de afaceri. Prin intermediul lor angajaţii din firma de exerciţiu ajung în contact cu aspecte privind cultura economică a partenerilor din ţară şi din străinătate. Firma de exerciţiu este modelul unei întreprinderi al cărui scop îl reprezintă învăţarea. Modelul permite simularea activităţilor dintr-o întreprindere economică reală”. Totodată, fiecare firmă de exerciţiu este structurată, ca şi în activitatea practică, pe departamente: resurse umane, secretariat, marketing, vânzări, contabilitate etc.

Deosebirile faţă de firmele reale sunt că nu există bani reali, deci nici riscuri adevărate; nu se produc şi nu se vând mărfuri.

La evenimentul de miercuri au participat şi doi manageri de la firmele partenere, care  au făcut o succintă prezentare a societăţilor pe care le conduc: este vorba despre directorul SC MIDA SRL din Miercurea-Ciuc, Daniel Crăciun, şi managerul SC SPICTT-SZINFOTOUR SRL, Bálint Juliana.

La finalul prezentărilor, elevii au trecut la partea practică, de a pune în aplicare cunoştinţele dobândite.

Proiectul „Decizii informate prin metode adecvate – Practica şi consilierea şcolară în sprijinul dezvoltării profesionale a tinerilor”, finanţat prin POS DRU, a fost lansat în luna iulie şi urmează a se finaliza anul viitor, în octombrie. Prin implementarea lui se doreşte instruirea a 60 de elevi de la şcoala parteneră, Liceul Teoretic „Márton Áron”, şi a 480 de tineri de la liceele tehnologice din judeţ. (Şt.P.)

 

Comentarii:

comentarii

One comment

  1. Cu tot respectul, va semnalez ca nu apare nicaieri data publicarii articolelor dvs. Daca cineva doreste sa citeasca articolele dvs, nu stie daca sunt de 1 luna sau 2 luni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*