Consiliul local a decis achiziţionarea Casei Artelor (fosta Casă de cultură a sindicatelor Miercurea-Ciuc) | Informația Harghitei - jurnal independent
joi , 17 octombrie 2019
Home » Cultură » Consiliul local a decis achiziţionarea Casei Artelor (fosta Casă de cultură a sindicatelor Miercurea-Ciuc)
Consiliul local a decis achiziţionarea Casei Artelor (fosta Casă de cultură a sindicatelor Miercurea-Ciuc)

Consiliul local a decis achiziţionarea Casei Artelor (fosta Casă de cultură a sindicatelor Miercurea-Ciuc)

Comisie de negociere

În şedinţa ordinară ce a avut loc în data de 24 septembrie 2014, Consiliul local a adoptat, printre altele, o hotărâre prin care s-a stabilit componenţa comisiei de negociere pentru achiziţionarea imobilului situat în municipiul Miercurea-Ciuc, Piaţa Libertăţii, nr. 16 (fosta Casă de cultură a sindicatelor), constând în construcţii administrative şi social-culturale, compus din subsol, parter şi două etaje, în suprafaţă de 2.249 mp. Comisia de negociere este alcătuită din doi consilieri locali, Fülöp Árpád Zoltán, respectiv Marius Ţepeluş. În hotărâre se precizează: „Preţul de cumpărare al imobilului va fi cel de pe piaţa imobiliară din zonă şi se stabileşte prin negociere între părţi având ca bază raportul de evaluare asupra imobilului. Comisia de negociere va analiza oferta depusă şi va întocmi un raport final care va cuprinde concluziile negocierilor şi propunerea de achiziţie”. De asemenea, comisia va negocia preţul de vânzare a imobilului, modalităţile şi termenele de plată – plata cheltuielilor conexe aferente contractului de vânzare-cumpărare, iar raportul final al comisiei de negociere va fi supus spre aprobare Consiliului local.

 

Modificări la sistemul de parcare

S-a aprobat modificarea Regulamentului în „sistemul de parcare cu plată în municipiul Miercurea-Ciuc” în felul următor: în zona pietonală str. Petőfi Sándor, aprovizionarea unităţilor comerciale se va realiza cu autovehicule care nu depăşesc masa maximă de 3,5 tone, în zilele de lucru, în intervalul orar 05:00-10:00, pe baza autorizaţiei de acces eliberată pe numele societăţii respective, cu obligativitatea ca autovehiculul să părăsească zona până la sfârşitul intervalului orar de aprovizionare. Persoanele fizice şi societăţile comerciale care au domiciliul/sediul în zonă beneficiază de acces permanent cu condiţia ca autovehiculele să fie parcate în curţile imobilelor pe care le deţin şi dacă întrunesc cumulativ condiţii pe care le vor afla în momentul solicitării autorizaţiei. În hotărâre se mai precizează şi sancţiunile contravenţionale în cazul în care se constată că nu se respectă Regulamentul. Este vorba de amenzi între 250-500 lei, iar în situaţia săvârşirii repetate, maxim de trei ori, a faptelor prevăzute în Regulament, proprietarului autovehiculului i se va retrage autorizaţia de acces pe zona pietonală pe o perioadă de 2 luni.

 

Pentru persoanele care au împlinit 65 de ani

Consiliul local municipal a hotărât ca persoanele fizice, cu domiciliul stabil pe raza administrativ-teritorială a municipiului Miercurea-Ciuc, care au împlinit vârsta de 65 de ani, pot beneficia, pe bază de cerere, de sprijin financiar de la bugetul local, sub formă de subvenţie, pentru achitarea contravalorii apei calde menajere furnizată populaţiei în sistem centralizat. Sprijinul financiar se va acorda fiecărei persoane îndreptăţite, în perioada 1 noiembrie 2014 – 31 martie 2015, şi va fi în cuantum de 40 de lei pe lună/persoană, fără să depăşească contravaloarea apei calde menajere consumată în luna respectivă.

 

Revocări

În conferinţa de presă ce a urmat şedinţei, pe lângă hotărârile adoptate (şi au fost multe), a fost vorba şi despre revocarea a trei contracte de colaborare cu asociaţiile din domeniul serviciilor sociale aprobate prin hotărâri ale consiliului local din 31 ianuarie 2014. De ce au fost revocate hotărârile respective ne-a explicat viceprimarul Antal Attila: „Legile privind asistenţa socială prevăd ca autorităţile locale să colaboreze şi să contribuie la activităţile acestor prestatori de servicii sociale acreditate care, în majoritatea cazurilor, sunt ONG-uri. Noi am elaborat contracte de colaborare şi am prevăzut şi în buget sume pentru susţinerea activităţilor acestor ONG-uri. Aceste contracte, unul câte unul, au fost votate în şedinţa din ianuarie 2014. De reţinut că noi nu suntem furnizori de servicii sociale, nu avem capacitatea şi nu avem profesionişti în domeniu, dar Legea asistenţei sociale permite  încheierea de contracte de colaborare cu aceste asociaţii care sunt acreditate de Ministerul Muncii pentru a presta activităţi sociale. Noi am elaborat contracte de colaborare şi am susţinut financiar ceea ce am contractat, dar Curtea de conturi a constatat că nu am procedat corect, deşi chiar şi ei au văzut că avem bază legală în acest sens. Legea finanţelor publice prevede că orice finanţare nerambursabilă trebuie să fie acordată în cadrul unui proiect, pe bază de concurs. Acuma, dacă avem o asociaţie care se ocupă de copii autişti, atunci ce fel de concurs de proiect să am? Aşa trebuie să procedăm, deşi noi nu recunoaştem că am fi procedat nelegal şi ne vom căuta adevărul în instanţă. Am convenit cu asociaţiile cu care am colaborat – Asociaţia Authelp, Asociaţia handicapaţilor fizici, Asociaţia Riehen – şi care au beneficiat anul trecut de sprijin material din partea Consiliului local să returneze aceşti bani. Au băgat mâna în propriile buzunare şi au scos aceşti bani cu mulţumirile de rigoare şi ca să aibă bază legală, cum scot ei din contabilitate aceste sume care variază între 10 şi 62 mii lei, atunci am revocat aceste contracte şi încercăm să refacem teancul de hârtii în sensul ca să fie proiect, program, conform reglementărilor în vigoare. Este o problemă generală, este neconcordanţă în legislaţie şi, este evident, nu intenţia contează, ci indiferent din ce unghi priveşti lucrurile să fii cel care a greşit” – a conchis viceprimarul.

În şedinţă s-au mai aprobat modificări la un număr de 11 hotărâri cu privire la reabilitarea termică a blocurilor de locuit. Fiind domeniul viceprimarului Szőke Domokos, dumnealui, recunoscând faptul că nu toată lumea înţelege la fel derularea lucrurilor pentru anveloparea blocurilor, precum şi faptul că lucrurile nu sunt simple, ci foarte complicate şi de durată, a dat asigurări că oricine solicită lămuriri, dacă se adresează primăriei, se pot aranja întâlniri cu locatarii dintr-un bloc sau o scară în cadrul cărora se pot lămuri toate nelămuririle. Dar să nu se întâmple cum s-a întâmplat cu locatarii blocului în lucru de pe strada Kossuth, în urmă cu o săptămână, când din peste 200 de locatari  au venit la întâlnire vreo 30, din care au fost 5 persoane care au tot pus întrebări. Deci există disponibilitate pentru a răspunde la toate întrebările. Viceprimarul a precizat că pe străzile Harghitei şi Kossuth se lucrează, există un proiect pentru 6 blocuri cu 10 etaje pentru care licitaţia ar trebui să aibă loc pe data de 1 noiembrie (vom fi anunţaţi cine a câştigat) şi mai sunt două blocuri la care s-a semnat contractul de finanţare. Mai sunt şi alte proiecte, dar, una peste alta, important de reţinut este faptul că în 2015 se închide finanţarea pentru reabilitarea termică a blocurilor.

AURELIA ILUŢ

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.