Puteți susține ziarul Informația Harghitei și, implicit, această pagină de Internet
prin direcționarea către Fundația „Adevărul Harghitei”
a până la 3,5% din impozitul datorat.

Angajaţii din sistemul feroviar strâng semnături pentru sensibilizarea clasei politice de a investi în reabilitarea căii ferate | Informația Harghitei - jurnal independent
vineri , 29 martie 2024
Home » Societate » Angajaţii din sistemul feroviar strâng semnături pentru sensibilizarea clasei politice de a investi în reabilitarea căii ferate
Angajaţii din sistemul feroviar strâng semnături pentru sensibilizarea clasei politice de a investi în reabilitarea căii ferate
Câți oameni încap într-un tren care are un singur vagon?

Angajaţii din sistemul feroviar strâng semnături pentru sensibilizarea clasei politice de a investi în reabilitarea căii ferate

În această săptămână, Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane (FNFMCV), în colaborare cu CFR Călători, a demarat o acţiune de strângere de semnături pentru a determina clasa politică de a investi în reabilitarea căii ferate, atât a infrastructurii de rulare, cât şi în condiţiile din vagoane.

Sorin Micloş, preşedintele Organizaţiei Sindicatului Independent de Mişcare al CFR Călători al CFR Harghita şi preşedintele Organizaţiei de Tineret al FNFMCV, spunea că semnăturile se adună atât de către angajaţii din sistem (inclusiv în trenuri), cât şi pe Internet, prin intermediul unui site dedicat acestei acţiuni (petitieonline.ro). Odată strânse, semnăturile vor ajunge la sediul federaţiei, unde vor fi centralizate şi verificate, iar apoi înmânate preşedintelui Klaus Iohannis „pentru a include modernizarea căii ferate în proiectul de ţară cu ocazia Centenarului pe care-l sărbătorim, mai ales că acum 100 de ani calea ferată ne-a unit”.

Prin această campanie, FNFMCV propune creşterea calităţii serviciilor de transport feroviar prin achiziţia de material rulant nou, prin dezvoltarea şi modernizarea sistemelor de transport de mare capacitate şi a căilor ferate uşoare din suburbiile marilor aglomerări urbane, precum şi dezvoltarea căilor de comunicaţii între zonele rurale şi cele urbane.

Pe lângă această acţiune, membrii FNFMCV au modernizat integral, pe cheltuiala lor, un vagon pus la dispoziţie de către CFR Călători, vagon de generaţie mai nouă. Cu aproximativ 5.000 de euro, aceştia au toaletat vagonul, au schimbat câteva scaune, au spălat tetierele şi perdelele, au revopsit elementele metalice interioare, au schimbat toaletele, au montat mochetă, 4 monitoare şi un router prin care se asigură conexiune WiFi. După ce acest vagon a fost renovat, acesta va circula, timp de 8 săptămâni, pe fiecare magistrală din ţară. În zona Harghitei, pe Regionala 400, va circula în perioada 24-29 septembrie, pe ruta Cluj-Napoca – Bucureşti, cu plecare din Cluj-Napoca la ora 20:45.

Viteză de 44 km/h

Sorin Micloş mai spunea că şi în eventualitatea în care, prin absurd, s-ar primi 10.000 de vagoane noi, problema cea mai gravă rămâne viteza scăzută de deplasare. În 2017, viteza medie pe calea ferată de la noi este de 44 km/h, în condiţiile în care viteza medie din Turul Franţei la ciclism a fost de 50 km/h. Aşadar, concluziona acesta, rămân doar două posibilităţi: „ori ne hotărâm să investim în calea ferată ori în doi ani de zile vom închide, declarând decesul moral şi tehnic al sistemului feroviar”.

LIVIU C.

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.