A început simularea probelor examenului de bacalaureat | Informația Harghitei - jurnal independent
sâmbătă , 25 iunie 2022
Home » Învățământ » A început simularea probelor examenului de bacalaureat
A început simularea probelor examenului de bacalaureat

A început simularea probelor examenului de bacalaureat

La prima probă a simulării, cea la Limba şi literatura română, s-au prezentat 1.909 elevi: 1.907 din cei 1969 şcolarizaţi în clasa a XII-a şi doi din cei 89 de elevi care studiază în clasele a XIII-a seral din judeţ

Potrivit datelor comunicate de conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Harghita, la simularea probelor examenului de bacalaureat s-au înscris 2.058 de elevi, din clasele a XII-a şi a XIII-a seral şi frecvenţă redusă din Harghita. 

În scopul asigurării condiţiilor de egalizare a şanselor pentru elevii cu deficienţe sau cerinţe educaţionale speciale care participă la simulare, Inspectoratul Şcolar Judeţean Harghita a aprobat cererile unui număr de doi elevi, depuse până luni.

„Comisia judeţeană pe baza Procedurii nr. 25464/11.02.2022 cu privire la asigurarea condiţiilor de egalizare a şanselor pentru elevii cu deficienţe de vedere, deficienţe de auz şi tulburări de neurodezvoltare care susţin examenele naţionale, sesiunea 2022, a aprobat următoarele condiţii de egalizare a şanselor: mărirea cu o oră a timpului destinat efectuării lucrării scrise; pe parcursul probelor scrise se acordă, la cerere, pauze, avându-se în vedere încadrarea în termenul maxim prevăzut pentru elaborarea lucrării; realizarea lucrării scrise prin dictarea conţinutului acesteia de către elevul cu disgrafie către un profesor asistent şi organizarea unei clase separate, cu supraveghere audio-video. Supravegherea candidatului este asigurată de cel puţin doi profesori asistenţi, membri ai comisiei de examen”, a precizat preşedintele Comisiei de organizare a examenului de bacalaureat, inspectorul şcolar general adjunct Cristinel Glodeanu.

Conform sursei citate, prima probă a simulării examenului de bacalaureat a decurs în condiţii normale, inspectorii care au monitorizat desfăşurarea acestei activităţi în unităţile de învăţământ din judeţ nesemnalând probleme din punct de vedere al respectării metodologiei şi procedurii stabilite de Ministerul Educaţiei pentru simularea probelor examenului naţional de bacalaureat.

Potrivit calendarului simulării naţionale, marţi, 29 martie, va avea loc simularea probei obligatorii a profilului, miercuri, 30 martie, simularea probei la alegere a profilului şi specializării, iar joi, 31 martie, simularea probei la Limba şi literatura maternă.

Accesul elevilor în săli este permis până la ora 08:30.

Probele din cadrul simulării naţionale încep la ora 09:00, moment în care în fiecare sală se deschid plicurile sigilate care conţin subiectul multiplicat. Timpul destinat elaborării lucrării scrise pentru fiecare dintre probele examenului naţional de bacalaureat este de trei ore, începând din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.

Elevii vor afla rezultatele simulării examenului de bacalaureat în data de 14 aprilie. Rezultatele obţinute la simulare nu se contestă, nu se afişează şi nu sunt făcute publice. Acestea vor fi comunicate elevilor şi analizate la nivelul fiecărei clase prin dezbateri, în şedinţe cu părinţii şi la nivelul consiliului profesoral, „pentru adoptarea măsurilor adecvate de îmbunătăţire a performanţelor şcolare”, precizează Ministerul Educaţiei.

Notele obţinute la simulare nu se trec în catalog, însă, prin excepţie, la solicitarea scrisă a elevului sau a părinţilor acestuia, ele pot fi notate în catalog, potrivit Ordinului ministrului Educaţiei privind organizarea simulărilor naţionale ale examenelor de bacalaureat şi evaluare naţională.

„Echipa Inspectoratului Şcolar monitorizează desfăşurarea probelor simulării examenului de bacalaureat şi desfăşurăm şi o inspecţie tematică în acest sens. Am recomandat respectarea condiţiilor sanitare şi tot la nivel de recomandare este şi purtarea măştii. Ne dorim ca elevii să participe în număr cât mai mare, pentru a putea să constate unde au anumite carenţe, pentru a le putea remedia până la examenul propriu-zis. Exigenţa va fi sporită, astfel încât simularea să fie cât mai apropiată de examenul maturităţii, iar notele să reflecte valoarea reală a cunoştinţelor elevilor. La finalul probelor simulării examenului de bacalaureat vom solicita directorilor şcolilor ca în cadrul comisiilor din unităţile de învăţământ să se facă o analiză a rezultatelor obţinute, pentru a îmbunătăţi, acolo unde se mai poate, performanţele şcolare şi rezultatul la examenul propriu-zis de bacalaureat”, a conchis inspectorul şcolar general adjunct Cristinel Glodeanu.  

DANIELA MEZEY

Comentarii:

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.